Estàs a: > > La Universitat de València presenta el festival ‘Serenates 2014’

La Universitat de València presenta el festival ‘Serenates 2014’

Els participants en la roda de premsa, en el Claustre de La Nau

La Universitat de València ha presentat el festival ‘Serenates 2014’, una sèrie d’onze concerts que se celebraran entre el 24 de juny i el 7 de juliol en el claustre del Centre Cultural La Nau. Tots els concerts començaran a les 22:30 hores. L’entrada és gratuïta amb invitació que cal recollir a partir d’una hora abans a la consergeria de La Nau.

Aquest festival està coorganitzat amb la Subdirecció de Música de CulturArts Generalitat i compta amb la col·laboració del Palau de la Música de València, l’Ajuntament de València, la Fundació General de la Universitat de València, el Banc Sabadell i la Fundación Cruzcampo del grup Heineken. L’Escola d’Arts i Superior de Disseny de València ha assumit el disseny del cartell i algunes de les escenografies.

La roda de premsa s’ha celebrat aquest dimarts a La Nau i ha comptat amb la presència de representants de les entitats organitzadores i col·laboradores: Antonio Ariño, vicerector de Cultura i Igualtat de la Universitat de València; Manuel Tomás, director general de CulturArts; Cristóbal Suria, gerent de la Fundació General de la Universitat de València; Ramón Reche, director regional de València i Castelló de Banc Sabadell, i Carlos Mataix, en representació de Fundación Cruzcampo, del grup Heineken.

La idea d’utilitzar el claustre de l’edifici històric de la Universitat com a marc per a oferir al públic valencià un festival musical d’estiu, amb una programació bolcada especialment en la música composta i interpretada per músics valencians, ha tingut des del seu inicis, en els anys huitanta, un èxit rotund de públic.

Durant les més de tres dècades d’història el festival ha estrenat moltes obres o ha tret de l’oblit peces procedents dels arxius musicals valencians. Així mateix, ha servit com a escenari per al debut de nombrosos músics valencians servint com a plataforma per a la seua promoció i difusió.

En la seua intervenció, el vicerector Antonio Ariño ha recordat que se celebra la 34 edició de Serenates i que vora quatre mil persones assistiren als nou concerts l’any passat i que enguany s’espera superar aquesta xifra ja que s’han programat onze concerts. No obstant això, segons ha puntualitzat, per mesures de seguretat, la capacitat del claustre està limitada. Al llarg de les onze nits de concerts participaran cinc-cents artistes entre els que hi ha molta gent jove procedent de diferents cors i orquestres.

L’edició d’enguany acull una programació eclèctica que aborda distints estils musicals des del Renaixement a l’estrena d’obres contemporànies, així com qualsevol classe de formacions musicals.

Dins de la programació cal destacar la presència de cantants de renom com Maria del Mar Bonet, acompanyada per l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València, que inaugurarà el festival el dia 24 de juny, o el cantautor Amancio Prada (dia 25 de juny).

El món coral valencià estarà present en la programació amb tres concerts: l’Orfeó Universitari de València (29 de juny); Los Pequeños Cantores de València (1 de juliol), formació que celebra enguany el seu cinquanta aniversari, i el Cor de la Generalitat Valenciana, unitat artística dependent de CulturArts (5 de juliol).

La música de cambra estarà representada amb tres vessants completament diferents, un concert del grup Capella de Ministrers (27 de juny), un concert de música llatinoamericana, dedicat especialment a Astor Piazzolla, a càrrec del grup Zingerseptet (28 de juny), i un monogràfic de l’obra de piano del compositor valencià Manuel Palau interpretat el dia 2 de juliol per Bartomeu Jaume.

A més, el dia 4 de juliol, gràcies a la col·laboració del Palau de la Música de València, l’Orquestra de València oferirà un concert, dirigida pel director de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat, Hilari Garcia, en un bon exemple de col·laboració entre les entitats organitzadores d’aquest festival.

També la percussió tindrà un lloc destacat en Serenates. El concert del Grup de Percussió de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València (26 de juny) i com a tancament del festival, el dia 7 de juliol, l’estrena absoluta de l’òpera de butxaca ‘El mal vino’, a càrrec del grup de percussió ‘Amores’, que enguany celebra els seus vint-i-cinc anys d’existència. Aquesta òpera, dirigida per Paco Zarzoso, és una tragicomèdia musical que pretén trencar amb el concepte tradicional de l’òpera i unir veus líriques amb veus d’altres estils i per això comptaran amb les sopranos María García Maciá i Luca Espinosa, i el cantaor Miquel Gil. Segons ha anunciat Manuel Tomás, aquesta producció tindrà un recorregut posterior i es programarà en altres teatres.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 25 de Juny de 2014