Estàs a: > > Jornada sobre integració i interculturalitat en la Safor

Jornada sobre integració i interculturalitat en la Safor

interculturalitat

El Centre Internacional de Gandia va acollir el passat 30 de maig una jornada sobre integració i interculturalitat en la Safor, organitzada per Globalmon; Viviendas para los Sin Techo; i Educació, Esport i Cooperació, en el marc del projecte EDUCA-SÒLID; i l’Institut de Drets Humans (IDH) de la Universitat.

Aquesta jornada ha servit per a crear un espai de reflexió i trobada entre els diferents actors que intervenen en els processos d’integració i que treballen per la interculturalitat a la Safor.

Javier de Lucas, catedràtic de Filosofia del Dret i Filosofia Política i fundador de l’IDH, va obrir l’encontre amb la conferència ‘Les condicions del projecte intercultural’ (10 hores). La resta del matí va estar ocupat per una taula redona (11:30 hores) en la que participaren diferents agents públics: la doctora Mafe, metgessa adjunta en Medicina Interna de l’Hospital de Gandia; Miquel Vidal, exdirector de l’IES Tirant lo Blanch de Gandia; Loles Sanchis, cap tècnica del Departament de Serveis Socials de l’Ajuntament de Gandia; i Jordi Pascual, de l’Agència AMICS de Gandia.

Per la vesprada, va tindre lloc el taller ‘Comunitats del Tercer Costat’ (16 hores), coordinat per Isabel Leal Ruiz, mediadora i presidenta de la Federació para la Mediació de la Comunitat Valenciana (FEPAMED - CV), i Sandra Luz Souto Parrados, mediadora, secretària de l’Associació Intercultural Midrashic i secretària de la FEPAMED – CV.

Finalment, una segona taula redona va cloure la jornada. Participaren en el debat representants de diverses associacions com ara Albert Mora, doctor en Sociologia i membre de l’Institut de Drets Humans; María de los Ángeles Díaz, presidenta de l’Associació Cultural Uruguaiana; Naima, presidenta de BASMA, l’Associació de Marroquins de Gandia; i Rubén Cisario, membre de l’Associació Intercultural Midrashic.

Hi hagué pauses on es va servir café de comerç just.

Matrícula gratuïta:

Data d'actualització: 4 de Juny de 2014