Estàs a: > > El Patronat Sud-Nord obri la convocatòria internacional per a professors de la Càtedra UNESCO i Mediterrània

carteles

Com tots els anys, el Patronat Sud-Nord de la Fundació General de la Universitat de València, amb el suport de Bancaixa, presenta a tot el professorat de la Universitat de València les convocatòries internacionals de Càtedres UNESCO i Mediterrània per a 2010. Aquestes candidatures van dirigides a tot el professorat de la Universitat de València i als seus departaments perquè formulen iniciatives de sensibilització i proposen la incorporació de professors visitants de càtedra. A iniciativa dels departaments i instituts de la Universitat de València es podran presentar candidatures d'experts i professors procedents especialment d'universitats i institucions de països d'Amèrica llatina i de la mediterrània. El termini de presentació de les candidatures finalitzarà el pròxim 25 de novembre.

L'objectiu de la Càtedra UNESCO és promoure projectes coordinats d'investigació, docència, informació i documentació en tots els àmbits acadèmics i afavorir la col·laboració entre els departaments de la Universitat i d'altres institucions en regions i països empobrits d'Amèrica llatina i l'entorn mediterrani. De manera experimental, la Càtedra UNESCO va començar a funcionar des del curs 1993-94 i va quedar consolidada pel setembre de 1994 mitjançant la signatura d'un conveni entre la UNESCO i la Universitat de València. Es pretén ampliar i difondre els estudis sobre el desenvolupament humà i sostenible.

D'altra banda, els objectius de la Càtedra Mediterrània, creada en durant el curs 1994-95, són promoure projectes coordinats d'investigació, docència, de formació i intercanvi cultural en tots els àmbits acadèmics de les regions del Mediterrani. Podran presentar-se candidatures que aborden qualsevol aspecte social, cultural, econòmic o polític des de qualsevol disciplina que contribuisca a un millor enteniment i aproximació de les societats y ciutadans mediterranis en el context global. També es pretén reforçar els lligams acadèmics i institucionals de la nostra universitat amb d'altres entitats del mediterrani.

Data d'actualització: 19 de Novembre de 2009