Estàs a: > > 142 titulats i titulades troben treball el 2013 mitjançant l’observatori d’inserció laboral de la Universitat

Ambient del Fòrum en la Facultat de Dret

L’Agència de Col·locació Fundació General de la Universitat de València ha publicat els resultats de la seua activitat durant l’any 2013, dels quals es desprén que 142 persones titulades per la Universitat de València van trobar treball el passat exercici a través dels serveis que ofereix l’Observatori d’Inserció Professional i Assessorament Laboral (OPAL), responsable de la gestió de l’Agència de Col·locació.

Dels titulats universitaris contractats el 2013, 102 s’han gestionat mitjançant la Borsa de Treball de l’OPAL i 40 a través del Panell d’Ofertes d’Ocupació. Els àmbits professionals de les contractacions han sigut docència, indústria logística, oci i temps lliure, indústria química i alimentària, i centres de recerca.

Respecte al 2012, el nombre de contractes signats en el passat exercici ha disminuït en un 24,07%. Aquesta dada és una manifestació més de la continuïtat de la crisi econòmica que assota el país des de l’any 2008.

L’any passat, s’ofertaren en la Borsa de Treball de l’OPAL 1.177 llocs de treball mitjançant 556 ofertes d’ocupació. D’aquestes ofertes, prop de la meitat (el 49%) requerien experiència, mentre que el 38% demanaven coneixements d’idiomes, concretament, d’anglés. Quant al tipus de contractació, la més freqüent ha sigut la de duració determinada a temps complet (55%), seguida de la contractació de duració determinada a temps parcial (22%), indefinida a temps complet (19%) i indefinida a temps parcial (2%).

Respecte a l’àmbit geogràfic d’aquestes ofertes, el 60% es trobava a la província de València, el 14% a la resta de la Comunitat Valenciana, el 16% a la resta d’Espanya i el 8% a l’estranger. En l’actualitat, aquesta Borsa de Treball recull 1.615 empreses actives i gestiona 12.769 currículums.

A més, s’han publicat 1.635 ofertes en el Panell d’Ofertes d’Ocupació i s’han realitzat 1.773 entrevistes d’orientació laboral. Pel que fa a l’àmbit formacional, s’han impartit 19 cursos sobre competències per a la inserció laboral.

Inserció laboral d’universitaris amb discapacitat
Amb motiu de la posada en marxa del projecte de Xarxa d’Orientació Laboral (ROL), subscrit per la Fundació General de la Universitat de València, entitat autoritzada com a Agència de Col·locació pel Sistema Nacional d’Ocupació, a través del Servef de la Comunitat Valenciana, i Fundación Universia, el 2013 l’OPAL va ampliar els seus serveis creant-ne un de nou per als estudiants i titulats universitaris amb discapacitat, amb la finalitat d’orientar i facilitar la inserció professional d’aquest col·lectiu.

Així, l’OPAL ha executat durant el passat exercici 195 sessions d’orientació i ha gestionat la contractació de 9 persones amb discapacitat.

Satisfacció
D’altra banda, en una enquesta realitzada per l’Agència de Col•locació, els usuaris han qualificat amb una mitjana de 7,2 punts (sobre 10) la satisfacció amb l’Àrea d’ocupació de l’OPAL i les empreses amb 5,4 punts (sobre 6). Finalment, els usuaris dels serveis d’assessorament i orientació de l’OPAL han qualificat amb una mitjana de 4,8 (sobre 5) aquests serveis.

Data d'actualització: 23 de Maig de 2014