Estàs a: > > El Club de Lectura d’Amics analitza ‘El mar’ de John Banville

El Club de Lectura d’Amics analitza ‘El mar’ de John Banville

John Banville

L’obra guanyadora del Premi Man Booker 2005 ha captat aquest dimarts, 3 de juny, l’atenció del Club de Lectura d’Amics i Antics Alumnes de la Universitat de València. La novel·la ‘El mar’, de John Banville, ha sigut l’objecte de debat en aquesta ocasió: quins són els fantasmes que persegueixen el protagonista, un historiador de l’art, anacoreta, desconcertat… Com enfrontar-se al dol, la pèrdua, la solitud…

El Club de Lectura d’aquest mes no va tindre lloc al centre de reunió habitual, la Biblioteca Municipal ‘Palau de l’Exposició’, ni tampoc a l’hora de costum, sinó que els lectors i les lectores es trobaren, a les 17:30 hores, a l’edifici de la Fundació General de la Universitat de València, seu d’Amics i Antics Alumnes, ubicat al carrer Amadeu de Savoia, 4 – 7ª planta, València.

Aquest canvi s´ha degut a l’inici d’una nova iniciativa del col·lectiu de la Universitat de València anomenada ‘Alumni Comparteix’ i que va arrancar, com a avantsala de la programació oficial que començarà a partir del pròxim setembre, aquest mateix dia, a les 18:30 hores amb una xarrada sobre el Modernisme a Europa, Catalunya i València.

La novel·la ‘El mar’, de John Banville, és una commovedora meditació sobre la pèrdua i el poder redemptor de la memòria. És el relat del protagonista, Max Morden, un historiador de l’art i recent anacoreta, que transcorre durant el seu retir a un poble costaner.

John Banville (Wexford, 1945) és un novel·lista irlandés i un dels talents més importants de la llengua anglesa. També escriu novel·la negra, sota el pseudònim de Benjamin Black, i teatre. Va publicar per primera vegada en 1970, una recopilació de relats, i en 1989 va ser finalista del Premi Man Booker amb el títol ‘El libro de las pruebas’.

Per a participar en el Club de Lectura d’Amics i Antics Alumnes només cal ser membre del col·lectiu de la Universitat de València.

Dia: 3 de juny.
Hora: 17:30 hores.
Lloc: Fundació General de la Universitat de València, carrer Amadeu de Savoia, 4 – 7ª planta, València.
Llibre: ‘El mar’, de John Banville.

El pròxim Club de Lectura d’Amics i Antics Alumnes es reunirà el dia 1 de juliol per a debatre sobre la novel·la ‘El informe Brodeck’, de Philippe Claudel, guardonada amb el prestigiós premi Goncourt des Lycéens 2007 i instal·lada en les llistes de llibres més venuts des de la seua publicació.

La participació en el Club de Lectura és gratuïta i exclusiva per als membres d’Amics i Antics Alumnes de la Universitat de València, els quals han d’enviar un correu electrònic a amics@uv.es per a inscriure-s’hi.

Data d'actualització: 4 de Juny de 2014