Estàs a: > > La Universitat de València acull un seminari sobre la situació de les dones rurals al Marroc

Imatge arxiu de dones al Marroc

La Universitat de València, a través de l’Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local (IIDL), acull, amb el suport de la Càtedra UNESCO d’Estudis sobre el Desenvolupament, el seminari ‘La situació de les dones rurals al Marroc: Impacte de les polítiques públiques i estratègies nacionals des d’una perspectiva de gènere’, que té lloc a la seu de l’Institut, del 19 al 23 de maig. El curs ha estat coordinat per Joaquín Martín Cubas i impartit per Fatiha Sahli.

El seminari, coordinat pel professor doctor de la Universitat de València Joaquín Martín cubas, abordarà la influència de les polítiques públiques en els països en vies de desenvolupament, especialment, al Marroc.

El propòsit fonamental d’aquest seminari és donar a conéixer la situació de les dones rurals al Marroc, exposar fins a quin punt les actuacions dels organismes internacionals i els plans duts a terme per aquest país han contribuït a la integració de les dones, a la percepció dels seus drets, al seu empoderament i, en definitiva, a la consecució dels objectius vinculats al desenvolupament sostenible en l’àmbit rural. Així mateix, s’estudiarà el paper de les associacions de dones com a actores en la promoció de la igualtat dels seus drets.

El seminari serà impartit per Fatiha Sahli, professora de Dret Internacional i directora de l’Institut de Recerques per al Desenvolupament de la Université Caddi Ayyad de Marràqueix, Marroc.

L’acte d’obertura del curs, aquest dilluns, a les 9:30 hores, ha estat presidit pel vicerector d’Internacionalització i Cooperació de la Universitat de València, Guillermo Palao; el director de l’IIDL, Joan Noguera; el president d’AVAPOL, José Luis Sahuquillo; i el coordinador del seminari, Joaquín Martín Cubas.

La conferència inaugural ha anat a càrrec de Julia Sevilla, com a presidenta de la Xarxa Feminista de Dret Constitucional, qui ha parlat sobre l’empoderament de les dones.

La Càtedra UNESCO d’Estudis sobre el Desenvolupament i l’IIDL són els organitzadors d’aquest seminari, que compta amb la col·laboració de l’Institut Universitari d’Estudis de la Dona, la Fundació General de la Universitat de València, la Federació de Dones Progressistes de la Comunitat Valenciana, la Facultat de Dret i AVAPOL.

Matrícula gratuïta en aquest enllaç

Documents adjunts:
Data d'actualització: 20 de Maig de 2014