Estàs a: > > La Universitat recupera el compositor Salvador Giner en el concert d’obertura

La Universitat recupera el compositor Salvador Giner en el concert d’obertura

SalvadorGiner

Palau de la Música de València. Sala Iturbi.
Dimecres 14, 20.15 hores.jpg

La Universitat de València inicia el seu curs acadèmic amb un concert d'obertura que enguany tindrà lloc el dia 14 d'octubre a les 20.15 hores a la Sala Iturbi del Palau de la Música de València. En aquesta ocasió i sota l'epígraf Obres de Salvador Giner recuperades a l'arxiu de la Societat Coral El Micalet, la Universitat presentarà al públic quatre obres recuperades de l'insigne compositor valencià. L'entrada és lliure i es podrà recollir a partir d'una hora abans del concert al Palau de la Música.

Amb motiu de la preparació del centenari de la mort de Salvador Giner Vidal, que tindrà lloc l'any 2011, el concert d'obertura d'aquest curs s'emmarca en el projecte de recuperació del patrimoni musical de Salvador Giner (1832-1911), impulsat per la Societat Coral El Micalet, de la qual Giner fou fundador, desenvolupat pel Patronat d'Activitats Musicals de la Fundació General de la Universitat de València i finançat per l'Ajuntament de València.

Fruit de cinc anys de treball conjunt, la Universitat ha programat aquest concert amb quatre obres de Salvador Giner que s'han recuperat en el marc del projecte de recuperació dut a terme per les tres institucions i dirigit pel musicòleg Vicente Galbis. "La base d'aquesta activitat és, precisament, el llegat de les partitures i altres tipus de documents que el compositor llegà al Micalet i que la Societat Coral ha conservat durant dècades". Per a Galbis, un "element imprescindible del projecte és la recuperació i la difusió pública de diverses obres de Giner que no s'han interpretat des de la mort de l'autor valencià. Es pretén, a més, que siguen obres llegades pel compositor al Micalet i que il·lustren parcel·les poc conegudes de la seua producció musical".

La intenció de presentar obres pràcticament inèdites apareix, segons Galbis, "quasi com una obligació, ja que Giner, a més de ser un dels compositors valencians més coneguts de la seua època, ha quedat com a referent en la música espanyola de les últimes dècades del segle XIX i primers anys del XX. En realitat, després de la seua mort s'ha interpretat un nombre molt reduït d'obres de les més de quatre-centes que integren el seu corpus creatiu".

El director de l'Orquestra Filharmònica de la Universitat, Cristóbal Soler, coincideix en el diagnòstic: "Suposa un honor per a la Universitat recuperar la música de Salvador Giner. En aquest concert recuperem peces pràcticament desconegudes, segurament no s'han interpretat des de la seua estrena, cosa que contribuirà a conèixer l'àmplia producció d'aquest important creador."

El concert està dividit en dues parts, una eminentment orquestral (la segona) i una altra simfonicocoral (la primera) i pretén mostrar, segons Soler, la gran versatilitat del músic valencià, capaç de tocar tots els gèneres, des dels motets corals a la música simfònica, passant per les diferents vessants de la música escènica, amb òperes i sarsueles .

A més, i atès que aquest concert s'emmarca en el projecte de recuperació del patrimoni musical de Salvador Giner (1832-1911), impulsat per la Societat Coral El Micalet, l'Orquestra Filharmònica de la Universitat de València i l'Orfeón Universitario de Valencia estaran acompanyats per músics de les agrupacions corals i simfòniques d'aquesta societat,

Data d'actualització: 21 de Desembre de 2012
Publicat en: Música, Principal