Estàs a: > > Unes jornades estudien les malalties parasitÓries que afecten al desenvolupament humÓ i sostenible

El virus de la malÓria, en la sang

La Universitat de ValŔncia, a travÚs del MÓster en Malalties ParasitÓries Tropicals, va organitzar, amb el suport de la CÓtedra UNESCO, unes jornades de formaciˇ i sensibilitzaciˇ, els dies 6 i 7 de maig, que abordaren les malalties parasitÓries que afecten al desenvolupament humÓ i sostenible.

Les jornades, d’accés gratuït, van tindre lloc a la Sala Charles Darwin, situada a l’Aulari del Campus de Burjassot-Paterna.

La trobada, organitzada per María Adela Valero amb la coordinació de Santiago Mas Coma i María Dolores Bargues, va ser inaugurada dimarts, 6 de maig, a les 9 hores. La malària a Europa i el control d’aquesta malaltia van ser els temes que ocuparen el matí. En la sessió de vesprada, es tractà la Malaltia de Chagas i la problemàtica global de les malalties parasitàries, ambdues qüestions donaren lloc a un debat posterior.

La segona sessió, dimecres 7 de maig, se centrà en la relació entre les malalties parasitàries desateses i el desenvolupament humà sostenible, i va aprofundir en les xarxes espanyoles sobre recerca en malalties tropicals. Les conferències de matí es tancaren amb un debat; i una taula redona sobre projectes i experiències no governamentals en relació amb les malalties oblidades clourà les jornades.

Col·laborà en les jornades la Fundació General de la Universitat de València, a través de la Càtedra UNESCO d´Estudis sobre el Desenvolupament.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 4 de Juny de 2014