Estàs a: > > El 28 de maig el col·lectiu Alumni farà una visita guiada a l’edifici històric de La Nau

El Claustre de La Nau

El col·lectiu Alumni ha organitzat una visita guiada gratuïta a l’edifici històric de La Nau el dimarts, 28 de maig, de 17 a 19 hores. Els participants recorreran l’antiga Universitat, hui Centre Cultural La Nau, per a conéixer la seua història i els seus espais: el Claustre, el Paranimf, l’Aula Magna, la Capella de la Sapiència, les sales expositives i la Biblioteca Històrica, que actualment compta amb l´exposició ´Ferits pels llibres´

Aquest edifici històric, declarat Bé d’Interès Cultural en 1981, és el més antic i emblemàtic de la Universitat de València. Ha sigut seu principal des de la seua fundació a finals del s. XV fins a meitat del s. XX.

En 1488, el Consell general de la ciutat va acordar l’agrupació de tots els estudis superiors de la ciutat en un Estudi General i va impulsar elevar-los a rang universitari. Va adquirir per a això una sèrie de cases i solars que s’alçaven en els voltants del carrer La Nau i va encarregar a Pere Compte la seua remodelació. En 1499, Els Jurats o representants de la ciutat van redactar els primers estatuts de la nova institució que va obrir les seues portes en 1500. La butlla papal (Alexandre VI) i el privilegi reial (Ferran II el Catòlic) que donaven rang d’universitat als estudis van arribar en 1501 i 1502.

En l’actualitat, La Nau a més de constituir la seu institucional del Rectorat i del Vicerectorat de Cultura i Esport, acull, com Centre Cultural, una part important de les activitats culturals de la Universitat de València (exposicions, teatre i música) i és un espai de trobada i debat (conferències i congressos). Dins de la programació pròpia, els festivals de música i cinema com Serenates i la Cabina són ja un referent a la ciutat de València.

La Nau és també la seu de la Biblioteca Històrica i acull les dependències de diversos serveis universitaris, entre ells els vinculats a l’àrea de cultura i patrimoni i la Unitat d’Igualtat.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 22 de Maig de 2019