Estàs a: > > L’Orquestra Filharmònica de la Universitat i el Cor FECOCOVA interpreten el ´Rèquiem´ Fauré al Palau de la Música

Assaig de la Filharmònica i el Cor Fecocova

L’Orquestra Filharmònica de la Universitat i el Cor FECOCOVA, que dirigeix Josep Ramon Gil-Tàrrega, es tornaren a unir el passat 16 de d’abril, al Palau de la Música de València, per a oferir dues obres representatives del compositor francés Gabriel Fauré (1845-1924).

El concert va tindre lloc a la Sala Iturbi de l’auditori valencià. El ‘Rèquiem’ en re menor, opus 48, i la ‘Pavana’, opus 50, són dues de les composicions per a cor i orquestra més escoltades en les sales de concerts. Aprofitant la commemoració del 90é aniversari de la mort de Fauré, un dels grans compositors francesos de la segona meitat del segle XIX, les dues agrupacions oferiren un concert on la música d’aquest compositor va ser la protagonista, atés que va obrir i tancar l’audició, i on el ‘Rèquiem’, en particular, cobrà una especial significació tenint en compte l’emplaçament del concert en plena Setmana Santa. L’obra va incloure la participació de dues veus solistes de renom com són la de la soprano Marta Mathéu i la del baríton Vicente Antequera.

La ‘Pavana’, que s’escoltà en aquest concert, aquesta en concret l’Opus 50, és una obra composta per a orquestra i cor per Gabriel Fauré el 1887, i junt amb el seu ‘Rèquiem’ de la segona part, són obres amb una certa inspiració religiosa aliena a qualsevol dramatisme i han estat molt utilitzades en cinema i publicitat.

La música de Fauré, sensual i detallista, va tindre un contrapunt amb el ‘Concert per a oboè i cordes’ del compositor anglés Ralph Vaughan Williams (1872-1958). Les seues obres segueixen l’estel suggeridor i voluptuós dels músics francesos, i alhora introdueixen un component nacionalista significatiu com fan altres creadors anglesos d’aquella època. En aquesta ocasió també es comptà amb un jove solista de gran projecció, José M. Ferrero, antic membre de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València que es troba estudiant actualment a Mannheim.

En definitiva, l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València va oferir de nou un atractiu concert, en el qual van intervindre, a més de l’orquestra i del cor FECOCOVA, diversos solistes de nivell que enriquiren una vegada més la programació musical de la ciutat de València.

Data d'actualització: 14 de Maig de 2014