Estàs a: > > Estudiants Erasmus realitzen una lectura dramatitzada dirigida als governs amb motiu del cinqué aniversari d’Escena Eramus

El rector, durant la lectura de la declaració

Escena Erasmus de la Universitat de València, un projecte teatral i cultural que acosta el teatre als Erasmus que estudien a la Universitat, posat en marxa per la Companyia de Teatre CRIT i els vicerectorats de Cultura i Internacionalització, compleix cinc anys.

Amb motiu d’aquest aniversari, es reuniren els dies 4 i 5 d’abril estudiants Erasmus procedents de 21 països que han participat durant aquests cinc anys en el projecte.

Aquest divendres s’ha celebrat a La Nau la roda de premsa que ha estat presidida pel rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo, i ha comptat amb les intervencions del vicerector de Cultura i Igualtat de la Universitat, Antonio Ariño, i els codirectors d’Escena Erasmus, Antoni Tordera i Josep Vicent Valero. Durant l’acte s’ha fet balanç d’un programa que ha rebut el Premi Europeu Carlemany de la Joventut del Parlament Europeu i que ha portat el teatre a més de 120 pobles de 12 comunitats autònomes espanyoles i ja s’ha instal·lat en diverses ciutats europees: Pàdua, Roma, Marburg, Sofia, Ankara, Leeds, Càller o Berlín, i que durant aquest any formaran la xarxa ‘Erasmus Scene Network’.

A més, s’ha presentat la futura associació Erasmus Cultura Escènica Europea i els estudiants Erasmus procedents de Finlàndia, Alemanya, França, Itàlia, Espanya, Romania, Polònia, Grècia, Anglaterra, Lituània, Luxemburg, Letònia, Irlanda, Dinamarca, Rússia, Turquia i Àustria han realitzat, a la Sala Matilde Salvador, una lectura dramatitzada de la Declaració de València Escena Erasmus 2014: ‘Alguna cosa fa olor de podrit a Europa’, una frase extreta de Hamlet amb la que els joves, a través del teatre, pretenen captar l’atenció de governs, poders i ciutadans d’Europa, tot reclamant el dret a un futur de coneixement, justícia i llibertat per a Europa, en la seua diversitat cultural i en la seua unitat política. Aquesta declaració, a més, serà enviada posteriorment als presidents de tots els parlaments estatals membres de la UE, així com al president del Parlament Europeu per a aconseguir el seu suport i difusió.

La ciutat de València és la primera d’Europa en recepció d’estudiants Erasmus i la Universitat de València la segona de tota Europa en estudiants incoming i ha rebut a principis d’aquest any el reconeixement honorífic a la millor Institució Erasmus de l’any 2013. Es tracta d’un reconeixement d’àmbit estatal i caràcter anual atorgat pel l’Organisme Autònom de Programes Educatius Europeus (OAPEE), responsable de gestionar el programa Erasmus a l’Estat espanyol.

Text complet de la declaració

Es pot llegir un reportatge en InfoUniversitat, el periòdic digital de la Universitat de València, fent CLIC ACÍ

Data d'actualització: 10 d'Abril de 2014