Estàs a: > > Una nova aplicació online de la Universitat permet calcular el percentatge d’ocupació dels seus titulats

Presentació aplicació apRIL

La Universitat de València presentà dimecres, 26 de març, el projecte apRIL, una aplicació online dissenyada per a facilitar la consulta personalitzada dels principals resultats d’inserció laboral de les titulacions (diplomatures i llicenciatures) analitzades en les tres edicions de l’Estudi d’Inserció Laboral. L’acte va estar presidit pel rector Esteban Morcillo, a qui van acompanyar en la taula la vicerectora de Postgrau, Rosa Marín, i el director de l’OPAL, Vicente González-Romá.

L’eina, que es llança sota l’acrònim apRIL (Aplicació de Resultats d’Inserció Laboral), ha sigut desenvolupada per l’Àrea d’Estudis de l’Observatori d’Inserció Professional i Assessorament Laboral (OPAL), adscrit a la Fundació General de la Universitat de València.

Durant la presentació de l’aplicació, el rector Esteban Morcillo va reafirmar el compromís de la Universitat de València amb la inserció laboral dels estudiants. “Vull aprofitar aquesta ocasió”, va dir, “per a posar en valor el compromís de la Universitat de València amb l’ocupabilitat dels nostres egressats i egressades, un compromís que afecta especialment a la universitat pública, que cerca l’escenari més harmònic possible entre els nostres egressats i la realitat social”. Per al rector, que va agrair la implicació tant de l’OPAL com de tota la comunitat universitària en els projectes de la institució, es tracta d’una “cultura relativament nova però imprescindible, perquè no es pot separar la formació de les persones amb la destinació dels estudiants una vegada acabada la seua formació acadèmica”.

L’aplicació apRIL permet obtindre indicadors específics per a cada titulació (n’han sigut analitzades 67), desagregats per sexe, i observar quina ha sigut la seua evolució durant els últims deu anys.

Els indicadors accessibles a través d’apRIL (un total de 28) es troben agrupats en cinc categories: valoració de la Universitat i de la formació rebuda; característiques de la primera ocupació posterior a la titulació; situació laboral en el moment de l’enquesta; característiques de l’ocupació actual (en el moment de l’enquesta) o última (per a aquells que no estan ocupats en el moment de l’enquesta); i situació laboral més habitual des de la titulació.

Accedir a apRIL
L’accés a apRIL es presenta d’una forma senzilla i intuïtiva a través d’un banner ubicat a la part dreta de la pàgina web de l’OPAL (http://www.uv.es/opal). Amb una interfície fàcilment accessible, l’usuari es troba en primer lloc una sèrie d’informació prèvia com ara la fitxa tècnica dels estudis en els quals es basen els resultats arreplegats en l’aplicació (realitzats a partir de mostres representatives), els indicadors que es poden consultar, les variables de desagregació utilitzades i les referències per a citar les dades. A continuació, un enllaç condueix, mitjançant un sol clic, a l’aplicació, la qual permet, a més, descarregar la consulta en format Excel.

“La seua utilitat principal està dirigida a la comunitat universitària i els equips responsables de la gestió de l’oferta de graus de la Universitat de València. Així mateix, és una eina útil per a guiar l’orientació vocacional dels joves i, per tant, de transcendència per a la societat en general”, va assenyalar Vicente González-Romá durant la seua intervenció.

La vicerectora Rosa Marín, per la seua banda, va destacar la facilitat d’ús de l’aplicació i va insistir en l’objectiu final de l’eina: “Proporcionar una informació selectiva”, va dir. “Amb aquesta ferramenta es reforça, novament, la trajectòria de la nostra Universitat quant a millora de servei i transparència, així com la contribució de la institució acadèmica a la societat mitjançant la millora de les nostres titulacions”, va concloure.

apRIL és la primera aplicació d’aquestes característiques a la Comunitat Valenciana, que a més s’ofereix en obert. La seua actualització serà constant i, durant el 2014, l’Àrea d’Estudis de l’OPAL iniciarà la investigació sobre la inserció laboral dels màsters i els graus de la Universitat.

També es pot accedir directament a l´aplicació en aquest enllaç.

Data d'actualització: 28 de Març de 2014