Estàs a: > > Taller sobre el desenvolupador web Joomla per a entitats culturals

Taller sobre el desenvolupador web Joomla per a entitats culturals

Cartell del taller de Joomla

El Centre de Documentació Europea de la Fundació General de la Universitat de València ha organitzat un taller de Joomla (Content Management System) per a gestió de continguts web, dirigit a entitats culturals, com biblioteques, museus, arxius i centres de documentació.

El curs, de vint hores de durada, s’impartirà els dies 27 i 28 de març, i 3, 4 i 11 d’abril, de 10 a 14 hores.

Joomla és el que tècnicament es defineix com CMS (Content Management System), és a dir, una eina que permet crear i gestionar de forma senzilla una pàgina web. Joomla utilitza un sistema de gestió de contingut per a poder gestionar pàgines web sense necessitat d’utilitzar HTML o programació php, etcètera. Es pot utilitzar tant per a projectes simples com per a la realització de pàgines web molt complexes. A més, Joomla compta amb un àrea dins de l’administració on es poden instal·lar aplicacions per a millorar i enriquir cada projecte.

El curs sobre el CMS Joomla permetrà als participants aprendre com crear llocs web sense tindre cap coneixement especial dels llenguatges de programació. Durant el curs els alumnes aprendran a crear i gestionar una pàgina web adaptable, multidioma, amb galeria d’imatges i de vídeo, newsletter, àrea de descàrrega de documentació i mòdul de contacte i integració amb les principals xarxes socials (Facebook, Twitter, Google+).

El taller va dirigit tant a aquelles entitats que disposen ja d’una web desenvolupada amb Joomla com a les quals vulguen començar des del principi la seua relació amb aquesta eina.

Durant el curs, en cada sessió, hi haurà una part teòrica i una part pràctica en la qual els alumnes podran immediatament aplicar els coneixements adquirits. Els exercicis es podran desenvolupar amb la web pròpia en cas que aquesta estiga en marxa per a obtindre beneficis personals de forma immediata.

No obstant això, per a participar no cal tindre coneixement previ de llenguatges de programació.

Impartirà el curs Massimiliano Vellini, desenvolupador web amb CMS (Joomla, Wordpress) des de l’any 2007 com freelance i col·laborador de l’estudi de disseny editorial i desenvolupament web Metadisseny. A més del desenvolupament de les pàgines web, s’encarrega dels cursos de formació als clients de l’estudi. Per a l’Ajuntament de Siziano (Itàlia), on ha treballat des de 1997 fins a 2007, ha realitzat diversos cursos de formació tant en l’àmbit dels projectes de serveis civils voluntaris, com en els àmbits del Sistema integrat de xarxes de biblioteques de la província de Pavia.

+Info sobre programa, matrícula i preu

Data d'actualització: 17 d'Abril de 2014