Estàs a: > > Visita guiada a la 12a Biennal Martínez Guerricabeitia

Visita guiada a la 12a Biennal Martínez Guerricabeitia

Obra de Suso Basterrechea

El col·lectiu Amics i Antics Alumnes de la Universitat de València va organitzar una visita guiada a la 12a Biennal Martínez Guerricabeitia dijous, 27 de març, de 18 a 19 hores. La mostra, que s’exhibeix a la Sala Acadèmia del Centre Cultural La Nau fins al 30 d’aquest mes, recull una vintena d’obres, de vint autors i autores diferents, sota el lema ‘Avaritia omnium malorum radix’ (‘L’origen de tots els mals és l’avarícia’).

Concebuda com un calidoscopi per a veure les darreres tendències de la creació, aquesta Biennal destaca per dos motius. En primer lloc, coincideix amb la commemoració del 25é aniversari de la fundació del Patronat Martínez Guerricabeitia (1989-2014), per iniciativa de la família de Jesús Martínez; i en segon lloc, la Biennal torna a situar-se en la Universitat de València, on es va celebrar en les dues primeres edicions.

L’avarícia és el fil conductor de totes les obres exposades que una vegada més, i en clara sintonia amb la idiosincràsia que inspira aquesta col•lecció, demostra que l’art ha de ser crític i pot usar-se com a vehicle i plataforma de sensibilització amb els problemes més apressants. En la present edició hi ha moltes referències a la corrupció, a l’especulació, a entitats financeres, a l’urbanisme, als abusos als quals condueixen els desitjos vehements d’una acumulació insaciable i infinita.

El comité de selecció proposat per a la 12a Biennal ha estat integrat pels crítics Sema D’Acosta, Johanna Caplliure, Oriol Fontdevila, Alfonso de la Torre i Lorena Martínez de Corral; i les galeries d’art ADN (Barcelona), Paula Alonso (Madrid), Nuble (Santander), La Real (Palma de Mallorca) i Aural (Alacant), que han presentat obra dels següents artistes: Ruth Gómez, Fran Mohíno, Miki Leal, Rubén Guerrero, Cristina Lama, Carlos Aires, Daniela Ortiz, Efrén Álvarez, Mavi Escamilla, Abigail Lazkoz, Miguel Ángel García, Nacho Martín Silva, Chubasco, Manuel Ros, Isaac Montoya, Juan José Martín Andrés, Adrián Melis, Núria Güell, Haritz Guisasola, i Suso Basterrechea.

Els artistes han treballat sobre les diverses facetes de l’avarícia, optant per una gamma àmplia de tècniques: des de la fotografia o la intervenció d’imatges fotogràfiques en el cas d’Isaac Montoya, Miguel Ángel García o Adrián Melis, passant per les impressions digitals mostrades per Daniela Ortiz, Fran Mohíno i Juan José Martín Andrés. S’ha inclòs la curiosa instal·lació de Núria Güell així com el muntatge de Carlos Aires. La resta de participants han optat pel dibuix i la pintura, com ha sigut el cas de Manuel Ros, Chubasco, Nacho Martín Silva, Haritz Guisasola, Cristina Lama, Rubén Guerrero, Miki Leal, Abigail Lazkoz, Mavi Escamilla, Efrén Álvarez, Ruth Gómez i Suso Basterrechea. El conjunt d’obres presentades conformen un escenari molt suggeridor en línia amb el lema que defineix la Biennal perquè l’espectador reflexione i extraga les seues pròpies conclusions sobre aquest horrible “pecat capital” que és l’avarícia.

Data d'actualització: 28 de Març de 2014
Publicat en: Agenda, Noticies, Agenda