Estàs a: > > El col·lectiu Alumni s´unirà als pelegrins de Sant Pere de Castellfort el proper 4 de maig

Pelegrins de les Useres

La romeria de Castellfort travessa una esplèndida natura primaveral, per uns adustos i bells paratges esguitats de santuaris i amb una tradició ancestral d´orige medieval. La seua finalitat és demanar-li a Déu salut, pau i pluja. Alumni UV, amb l´organització de l´empresa valenciana Fil-per-Randa, s’acostarà fins a aquesta tradició el 4 de maig. Recorda telefonar-los directament per apuntar-te i dir que eres Alumni.

En un clima tan sec com el nostre, la vella necessitat de pluja va motivar la pregària dels pelegrins. La ruta travessa una esplèndida natura primaveral, per uns adustos i bells paratges esguitats de santuaris, on l’admiració per l’art, l’arquitectura monumental, el sentit religiós i els càntics medievals animen aquesta rogativa de tradició ancestral.

L´eixida serà en bus a les 11.30h des de Nuevo Centro. A la Llècua ens afegirem als pelegrins pel secular camí de Sant Pere. Ruta verda: 3 hores. Dificultat mitjana-baixa. Desnivell 300 metres. La marxa és exigent, la relació entre els pelegrins solidària, ens sentirem units en una tradició de segles. Arribada a València cap a les 23.30h. Portar-se entrepà per a dinar. Com a sopar, l’olla dels pelegrins que lliurement reparteixen. El completarem amb coca de festa. Molt important: cal endur-se un plat i una cullera sopera.

Ens acompanyarà Vicent Martinez, guia de FPR.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 15 d'Abril de 2019