Estàs a: > > Cicle de cinema polític d’avantguarda en el marc de la 12a Biennal Martínez Guerricabeitia

Imatge del cartell del cicle de cinema

La Filmoteca CulturArts IVAC acull el cicle de cinema polític d’avantguarda ‘Mentrestant… en places i carrers’ amb motiu de la 12a Biennal Martínez Guerricabeitia, inaugurada el passat 13 de febrer en la Sala Acadèmia del Centre Cultural La Nau de la Universitat de València, on es podrà visitar fins el 30 de març. El cicle compta amb la col·laboració i la participació de La Filmoteca.

Les projeccions que es realitzaran dins d’aquest cicle podran veure’s en la sala Luis G. Berlanga de la Filmoteca de CulturArts IVAC durant la celebració de la Biennal i és complement a l’exposició d’art, fotografia i noves tendències de les arts plàstiques, que porta com a lema ‘AVARITIA omnium malorum radix’ (‘L’origen de tots els mals és l’avarícia’) i que se celebra en el 25é aniversari del Patronat Martínez Guerricabeitia, inscrit en la Fundació General de la Universitat de València.

Comissariat per Josetxo Cerdán i Gonzalo de Pedro, el cicle ‘Mentrestant... en places i carrers’ s’aproxima, entre altres assumptes, a moviments recents de protesta com Occupy Wall Street o el 15M espanyol. El cicle està estructurat en quatre sessions que responen a una certa cronologia: ‘Històries (Silencis)’ és el preàmbul, el brot d’alguns moviments que transcendirien; ‘En peus de guerra’ registra en temps present aquestes revolucions; en ‘Danys col·laterals’ es podran veure les conseqüències, i en ‘Desil·lusions’ es parlarà d’un futur nebulós.

En la sessió ‘Històries (Silencis)’ podran veure’s pel·lícules de producció recent i no estrenades en sales comercials com ‘Viva Paradis’, d’Isabelle Tollenaere; ‘Enero, 2012 (o la apoteosis de Isabel, La Católica)’, del col·lectiu cinematogràfic Los hijos; ‘Austerity Measures’, de Guillaume Cailleau i Ben Russell; i ‘Mitote’, d’Eugenio Polgovsky.

La segona sessió, ‘En peus de guerra’, també està conformada en la seua majoria per pel·lícules polítiques d’avantguarda de producció recent, com ‘Les barbares’, de Jean-Gabriel Périot; ‘No border (Aspettavo che scendesse la sera)’, de Sylvain George; ‘#Rushes’, de Jason Livingston; ‘Empresarios y secretas’, de Kikol Grau; ‘The Silence Between the Shots’, de Lluís Escartín; i ‘La matança del porc’, d’Isaki Lacuesta.

Ja dins de la programació de març, la sessió ‘Desil·lusions’ inclou dues pel·lícules produïdes en 2011: ‘Greve’, de Carlos Ruiz; i ‘Banderas falsas’, de Carlos Serrano Azcona. El cicle se tanca amb la sessió ‘Danys col·laterals’ en la que es presentarà ‘Babylon’, d’Ala Eddine Slim, Ismaël Chebbi i Youssef Chebbi.

Programació completa del cicle

Data d'actualització: 4 de Març de 2014