Estàs a: > > Amics i Antics Alumnes visita Castielfabib i la seua església-fortalesa

Amics i Antics Alumnes visita Castielfabib i la seua església-fortalesa

Porta de la Ferreria. Església de Castielfabib

Amics i Antics Alumnes va fer, diumenge 9 de març, una nova ruta pels pobles. En aquesta ocasió s´acostà fins a Castielfabib, al Racó d’Ademús, en una excursió organitzada pel col·lectiu de la Universitat de València amb la col·laboració del Club de Viatges Fil-per-Randa.

El convent de Sant Guillem, ubicat a Castielfabib, va ser construït pel prior general dels Agustins, En Guillem, Duc d’Aquitania, en el segle XIV. L’encant, el silenci i la pau d’aquest enclavament li va prendre de tal manera que restà allà fins al final dels seus dies. Va morir a l’ermita que ell manà edificar i que hui es manté com a església-fortalesa coronant el monumental poble-tresor del Racó d’Ademús.

Encara que presenta algunes parts en ruïnes, la fortalesa està sent restaurada gràcies a les donacions particulars. A més, les persones interessades poden apadrinar pedres d’aquesta construcció.

El viatge a Castielfabib, guiat per Joan V. Candel, de Fil-per-Randa, va incloure un passeig rural de dues hores de duració i dificultat baixa. Es caminà per la rodalia del poble seguint el marge del riu que configura el paisatge fins a les ruïnes nobles del convent, exemple únic d’església-fortalesa al País Valencià.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 10 de Març de 2014