Tret d’eixida a la XXXVI edició de la Universitat d’Estiu de Gandia
Estás en: > > Tret d’eixida a la XXXVI edició de la Universitat d’Estiu de Gandia

Tret d’eixida a la XXXVI edició de la Universitat d’Estiu de Gandia

Inauguració de la 36UEG a Gandia.

La XXXVI Universitat d’Estiu de Gandia (UEG) es desenvolupa des del 15 fins el 19 de juliol oferint cursos, seminaris i activitats culturals a tota la ciutadania sota el nom ‘Drets arreu del món’. El jardí de la Casa de la Cultura Marqués González Quirós de Gandia va acollir, el passat dilluns, l’acte inaugural, on van participar la rectora de la Universitat de València, Mavi Mestre; l’alcaldessa de Gandia, Diana Morant; i el diputat provincial de la Diputació de València, Vicent Mascarell.

La rectora va destacar que “el tema que tracta aquesta edició de la UEG és molt important, i més per a la Universitat de València que va celebrar fa poc el congrés sobre el 70 aniversari de la Declaració dels Drets Humans. Per tant, que es tracte ací aquest tema d’anàlisi i d’estudi per saber el que s’ha fet i el que queda per fer per la igualtat de les persones és molt important”. A més, la rectora va afegir que aquesta XXXVI edició és un senyal de la consolidació d’aquestes sessions formatives i de debat de la Universitat de València a Gandia on sempre es tracten temes de gran transcendència per a la societat.

En acabar aquest acte, es va celebrar la conferència inaugural ‘Democràcia i drets en un món global’, a càrrec de la presidenta del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, Margarita Soler.

La Universitat d’Estiu de Gandia és una oferta formativa i cultural que combina la formació, a través de cursos i seminaris amb activitats culturals obertes a la ciutadania. Aquesta edició està dedicada a recordar els drets i les llibertats que en aquest món global es presenten sovint com a seccions contraposades entre col·lectius arribant a ser manipulats en favor de determinats favors polítics, econòmics i culturals. D’aquesta manera, la UEG proposa una nova mirada sobre aquesta realitat complexa, ja que és necessari actualitzar els drets individuals i col·lectius per continuar aspirant a un futur equànime i sostenible.

En aquesta edició, hi ha matriculats més de 340 alumnes que participaran en els 11 cursos i 7 tallers que impartiran els més de 80 professors i professores al llarg de la setmana. Alguns dels cursos i tallers són: ‘La Convenció dels Drets de l’Infant en el seu 30é Aniversari’; ‘Reptes de la Intel·ligència Artificial en el Dret’; ‘L’Educació a Debat: entre allò Públic i allò Privat’; ‘El Còmic com a Testimoni: els Drets Humans en el Còmic’; ‘Jazz i Drets Humans des dels Arrels Africans’; i ‘Taller de Crítica: com Analitzar i Criticar Pel·lícules i Sèries de Televisió’; entre molts altres.

Per a més informació sobre la 36UEG: www.uv.es/uvgandia

Fecha de actualización: 17 de Julio de 2019