Estàs a: > > L’Orquestra de València torna al festival ‘Serenates’ amb un concert en clau de jazz

Orquestra de València al Palau.

L’Orquestra de València (OV) participà, el passat 2 de juliol, en el Festival estiuenc ‘Serenates’, que té lloc al Claustre de La Nau i que està organitzat per la Universitat de València i l’Institut Valencià de Cultura. En aquesta ocasió, interpretà un espectacular programa en clau de jazz, dins del Festival del Palau de la Música.

D’aquesta manera i amb la direcció de la titular de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat, Beatriz Fernández, es va escoltar la cèlebre ‘Rhapsody in blue’ de George Gershwin, que interpretà el pianista Óscar Oliver; l’obertura ‘An outdoor’ d’Aaron Copland; ‘Girl Crazy’ (Rose) també de Gershwin; i l’espectacular ‘Concert per a trompeta núm. 2’ d’Arturo Sandoval, que va ser interpretat pel brillant concertista Rubén Simeó. A més, 16 músics joves de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat compartiren faristols amb els professors de l’OV.

Un concert que, a més, tornà a tindre un important vessant social, ja que amb un preu simbòlic de només 3 €, els diners recaptats es destinaran a l’ONG sense ànim de lucre Galgos 112, que treballa amb la finalitat de contribuir al reconeixement dels gossos llebrers i podencs com a animals de companyia, enfront de la sobreexplotació i maltractament que pateixen com a gossos de caça.

Al llarg de la trajectòria de l’Orquestra de València en el Festival ‘Serenates’, s’han estrenat moltes obres o s’han retrobat després de segles d’oblit en els diversos arxius musicals valencians. A més, molts grups valencians han estrenat artísticament en aquest escenari, perquè el festival s’ha convertit en una bona plataforma per a la promoció i la difusió d’un dels millors i majors béns culturals valencians: la música.

Dossier de Premsa i Programa

Data d'actualització: 3 de Juliol de 2019