Estàs a: > > Spanish Brass celebra en ‘Serenates’ els seus trenta anys de vida

Spanish Brass celebra en ‘Serenates’ els seus trenta anys de vida

Spanish Brass compleix trenta anys.

Spanish Brass, un del quintets de música de cambra més consolidats en el panorama internacional, va celebrar en ‘Serenates’ els seus trenta anys de vida amb el concert ‘XXX’. Fins el 7 de juliol, el Centre Cultural La Nau i la plaça del Patriarca acullen les 14 nits de concerts de ‘Serenates 2019’, organitzats per la Universitat de València i l’Institut Valencià de Cultura, que commemoren la 32a edició del festival.

El concert va tindre lloc al claustre del Centre Cultural La Nau, el passat 29 de juny.

Els cinc músics del conjunt -Carlos Benetó Grau i Juanjo Serna Salvado (trompetes), Manuel Pérez Ortega (trompa), Indalecio Bonet Manrique (trombó) i Sergio Finca Quirós (tuba)- interpretaren en la primera part l’ària de ‘Les Variacions Goldberg’ i el ‘Preludi i fuga en do menor, BWV 549’, de J. S. Bach; l’obertura de ‘La forza del destino’, de G. Verdi; el ‘Quintet núm. 1’, de Viktor Ewald; i ‘Piaf Forever’, un arranjament de Thierry Caens. I en la segona part el públic va escoltar tres ‘milongas’: ‘El Cafetín de Buenos Aires’, de Mariano Mores; ‘El día que me quieras’, de Carlos Gardel; i ‘Lluvia de estrellas’, d’Osmar Maderna, així com ‘Pentabrass’, de Ramon Cardo; ‘De Cai’, de Pascual Piqueras; ‘Chega de Saudade’, d’A.C. Jobim; i ‘The Sidewinder’, de Lee Morgan.

Han passat 30 anys des que aquests cinc músics començaren a bufar amb una passió inesgotable i diabòlica en els seus tubs daurats per a extraure, amb la màgia del talent, milions de sons. L’any 1996, Spanish Brass obté el Primer Premi del 6é Concurs Internacional per a Quintets de Metall ‘Ville de Narbonne’ (França), considerat el de més prestigi per a aquesta formació. A més d’haver participat en alguns dels festivals més importants del món, ha tocat en la gala dels Premis Príncipe de Asturias en 1995 i ha enregistrat la música de l’obra teatral ‘La Fundación’, de Buero Vallejo, per al Centro Dramático Nacional i la banda sonora de la pel·lícula ‘Descongélate’, de Félix Sabroso, per a la productora El Deseo. El 2017 va rebre el I Premi Bankia al Talent Musical a la Comunitat Valenciana i ha publicat 24 treballs discogràfics.

El festival ‘Serenates’ compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de València, la Diputació de València, el Palau de la Música de València, l’EASD (Escola d’Art i Superior de Disseny), la Fundació Banc Sabadell i la Fundació Bancaixa.

Dossier de Premsa i Programa

Data d'actualització: 1 de Juliol de 2019