Estás en: > > El Cor de la Generalitat actua en ‘Serenates 2019’ sota les batutes de Jordi Blanch i Francesc Perales

Cor de la Generalitat Valenciana.

Entre el 24 de juny i fins el 7 de juliol, el Centre Cultural La Nau i la Plaça del Patriarca acullen les 14 nits de concerts de ‘Serenates 2019’, organitzats per la Universitat de València i l’Institut Valencià de Cultura, que celebren la 32a edició del festival. El passat 27 de juny, va ser el torn del Cor de la Generalitat sota les batutes de Jordi Blanch i Francesc Perales i l’acompanyament al piano de Francisco Hervás.

En la primera part del concert, que va tindre lloc al Claustre del Centre Cultural La Nau, dirigida per Jordi Blanch, s’interpretaren peces de Nancy Telfer, Olga Gjeilo, Josep Ramon Gil-Tàrrega, Carles Santos, Matilde Salvador i Claude Debussy, i en la segona part, sota la direcció de Francesc Perales, s´escoltaren peces de Gabriel Fauré i Lili Boulanger.

El Cor de la Generalitat, depenent de la Subdirecció de Música de l’Institut Valencià de Cultura, és el cor titular del Palau de les Arts alhora que desenvolupa una activitat constant als principals auditoris de la Comunitat Valenciana.

Ha actuat sota les batutes dels principals directors valencians i espanyols, a més de Claudio Abbado, Roberto Abbado, Rinaldo Alessandrini, Fabio Biondi, Riccardo Chailly, Valeri Guérguiev, Leopold Hager, Sir Neville Marriner, Lord Yehudi Menuhin, Marc Minkowski, Krzysztof Penderecki, Michel Plasson, Georges Prêtre, Helmuth Rilling, Guennadi Rojdestvenski, Mstislav Rostropóvich, Claudio Scimone i Alberto Zedda.

Junt amb Carles Santos va participar en les cerimònies olímpiques de Barcelona 92. Ha enregistrat discos per a Sony, Decca i Deutsche Grammophon juntament amb l’Orquestra de la Comunitat Valenciana i solistes com Plácido Domingo, Juan Diego Flórez o Andrea Bocelli, i monogràfics sobre Mompou, Manuel de Falla, Joaquim Rodrigo, Luis de Pablo, Matilde Salvador o Alfredo Aracil, a més d’altres de música antiga.

El festival ‘Serenates’ compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de València, la Diputació de València, el Palau de la Música de València, l’EASD (Escola d’Art i Superior de Disseny), la Fundació Banc Sabadell i la Fundació Bancaixa.

Dossier de Premsa i Programa

Fecha de actualización: 28 de Junio de 2019