Estàs a: > > Joves amb discapacitat intel·lectual es graduen en un curs de formació per a l’ocupació a la UV

Els 18 alumnes del curs de Fundación ONCE amb la rectora Maria Vicenta Mestre, professorat i personal de suport.

Un total de 18 alumnes amb discapacitat intel·lectual s’han graduat per la Universitat de València en un curs de formació per a l’ocupació, posat en marxa gràcies a un programa finançat per Fundación ONCE en col·laboració amb el Fons Social Europeu (FSE) per a millorar la inserció laboral d´aquests joves.

Titulat ‘Programa universitari de formació per a l’ús de joves amb discapacitat intel·lectual-UNINCLUV’, el curs es va clausurar el passat 25 de maig, amb la presència de la rectora de la Universitat de València, Maria Vicenta Mestre, a qui van acompanyar la directora de Programes amb Universitats i Promoció del Talent Jove de Fundación ONCE, Isabel Martínez, i la professora i codirectora d’UNINCLUV, Vicenta Ávila. En l’acte també van intervindre una representació de l’alumnat i de les famílies.

“Aquest acte és un reconeixement al treball ben fet per professors i estudiants, a aquells que heu vingut a la Universitat de València per a formar-vos. És per a aquesta universitat un orgull poder donar-vos suport en aquest procés de formació i inclusió, un compromís social que adquirírem fa molts anys i pel qual continuarem treballant”, va assenyalar la rectora.

L’objectiu d’UNINCLUV ha sigut potenciar en els alumnes el desenvolupament d’habilitats necessàries per a incrementar les seues possibilitats d’inserció laboral en el context de l’ocupació amb suport i facilitar-los experiències inclusives dins de la comunitat universitària.

“Som els primers estudiants amb discapacitat intel·lectual que hem realitzat un curs a la Universitat de València i això no ens ho llevarà ningú”, van manifestar Carla i Iván en representació del grup d’estudiants.

Les famílies, per la seua banda, van destacar la importància d’aquesta estratègia formativa per a fer sentir als xics i les xiques “un universitari més”, “una experiència que els ha ajudat a ser independents i responsables” i, en definitiva, “una oportunitat per a la seua inclusió en el món laboral”. Així mateix, es van referir a la necessitat de treballar en el sistema educatiu per a acabar amb els obstacles a través d’iniciatives i accions com el programa de Fundación ONCE i la participació de la Universitat de València. “Coses com aquesta són les que faran canviar el món”, van afirmar.

El títol és un dels posats en marxa per diverses universitats espanyoles dins del programa ‘Unidiversidad’, que pretén millorar la formació i l’accés a l’ús dels joves amb discapacitat intel·lectual, que representen un 40% de tota la joventut amb discapacitat i que tenen majors dificultats a l’hora de trobar treball. El programa es proposa també donar a aquest col·lectiu l’oportunitat de viure l’ambient universitari.

En la seua intervenció, la directora de Programes amb Universitats i Promoció del Talent Jove de Fundación ONCE va agrair la “implicació activa” de la Universitat de València en UNINCLUV i va destacar la labor “extraordinària” de la institució acadèmica. “Estem en la universitat més inclusiva d’Espanya”, va afegir.

En aquest sentit, la professora Vicenta Ávila va subratllar que la Universitat de València, a través de la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat, inscrita en la Fundació General d’aquesta institució, és la universitat espanyola de règim presencial amb major nombre d’estudiants amb discapacitat: cada any compta amb més de mil matriculats.

En el curs han col·laborat l’Institut Valencià d’Atenció Sociosanitària (IVASS), Plena Inclusió Comunitat Valenciana, Fundació Asindown i l’Associació valenciana d’ajuda a la paràlisi cerebral (AVAPACE).

En ell, els estudiants han comptat amb el suport de l’equip de la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat de la Universitat de València, que dirigeix Celeste Asensi amb el suport del gerent de la Fundació General, Cristóbal Suria, i han realitzat pràctiques en dependències de la Fundació Lluís Alcanyís de la Universitat de València i de la pròpia universitat, Plena Inclusió Comunitat Valenciana, AVAPACE, IVASS i ISS Facility Services S.A.

Des de la Universitat de València han participat en el programa, a més, el Servei d’Educació Física i Esports a través de la seua secció d’esport inclusiu, el Servei de Biblioteques i Documentació, la Facultat de Psicologia i unes altres fundacions.

Data d'actualització: 27 de Juny de 2019