Estàs a: > > CERMI CV concedeix el premi ‘Acció Social’ a la Universitat de València en la seua primera edició

Esquerra a dreta: Elena Martínez, Maria Vicenta Mestre i Celeste Asensi, amb el premi rebut.

En el lliurament de premis d’aquesta primera edició, el jurat ha decidit atorgar el guardó en la categoria ‘Acció Social’ a la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat de la Universitat de València per “la seua implicació en la formació i la inserció laboral de les persones amb discapacitat”.

El Comité d’Entitats Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI CV) va celebrar el passat 3 de maig, amb motiu del seu 20é aniversari, la I Edició dels Premis CERMI CV. L’acte, organitzat per l’entitat per a commemorar dues dècades de defensa dels drets de les persones amb discapacitat, va servir per a lliurar guardons en sis categories, un dels quals ha recaigut en la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat, inscrita en la Fundació General de la Universitat de València.

A la cerimònia, celebrada a l’edifici Veles e Vents de la Marina de València amb presència de distingides personalitats de la política i la societat valenciana, van acudir representant a la Universitat de València la rectora Maria Vicenta Mestre; la vicerectora d’Igualtat, Diversitat i Sostenibilitat, Elena Martínez; i la directora de la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat, Celeste Asensi.

En el moment de la recollida del guardó, la rectora va agrair la tasca de l’organització en pro de la visibilització, dins de la diversitat existent, de les barreres que enfronten les persones amb discapacitat. Així mateix, va mostrar la seua “gran satisfacció i agraïment” per la recepció “d’aquest premi que consolida una aposta clara de la nostra universitat per la diversitat i tot allò que la institució puga fer per reconéixer-la, visibilitzar-la i donar-li suport de cara a la remoció de tota barrera que impedisca la formació o inserció laboral del col·lectiu”. En les seues paraules, la rectora es va referir a la “il·lusió, esforç i passió que els tècnics de la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat i la seua directora, Celeste Asensi, posen en donar els suports necessaris a més de 1.100 estudiants amb discapacitat, al professorat i al PAS de la nostra comunitat universitària”.

El CERMI CV, que concedeix aquests premis “tenint com a base la Convenció de l’ONU dels Drets de les Persones amb Discapacitat i la seua interrelació amb l’Agenda 2030 d’Objectius de Desenvolupament Sostenible en el seu enfocament de la discapacitat (ODiScapacitat)”, ha decidit centrar aquesta primera edició en “sis d’aquests objectius: accessibilitat universal, gènere, aliances institucionals, acció social, mitjans de comunicació i inclusió laboral”.

D’aquesta manera, ha distingit: en la categoria 1 ‘Accessibilitat universal’, l’Ajuntament de Mislata; en la categoria 2 ‘Gènere: acció en benefici de les dones i xiquetes amb discapacitat’, Coto Talens García; en la categoria 3 ‘Institucional: impacte de la Convenció ONU de les Persones amb Discapacitat’, parlamentaris i parlamentàries de Les Corts que van signar la modificació i adaptació de l’Estatut de Persones amb Discapacitat de la Comunitat Valenciana a la Convenció de l’ONU; en la categoria 4 ‘Acció Social’, la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat de la Universitat de València; en la categoria 5 ‘Mitjans de comunicació i Imatge Social de la Discapacitat’, la periodista Mónica Ros; i en la categoria 6 ‘Inclusió laboral’, l’empresa MásOil Gasolineras.

Data d'actualització: 6 de Maig de 2019