Estàs a: > > La Nau acull una conferència del sociòleg Michel Wieviorka sobre populisme, extremisme i democràcia a Europa

Michel Wieviorka.

Michel Wieviorka, sociòleg i director d’estudis a l’EHESS (École des Hautes Études en Sciences Sociales, París), ha impartit la conferència ‘El populisme, l’extremisme i la democràcia a Europa’ al Centre Cultural La Nau.

En el debat, Wieviorka ha analitzat les possibilitats d’Europa en el marc d’una refundació de la democràcia basada en canvis socials i culturals. Amb aquesta finalitat es parlarà del populisme, el nacionalisme i l’extremisme com a realitat de molts països europeus en l’actualitat.

Michel Wieviorka és president de la junta executiva de la Fondation Maison des Sciences de l’Homme. També va ser president de l’Associació Internacional de Sociologia, del 2006 al 2010, on va crear l’enciclopèdia en línia Sociopedia. És, a més, membre del consell científic del Consell Europeu d’Investigació i dirigeix la revista Socio, que va fundar ell mateix el 2013. És membre de diversos consells editorials d’altres revistes internacionals.

La investigació de Wieviorka s’ha centrat, especialment, en els moviments socials, la democràcia, el populisme i el terrorisme, amb la publicació del llibre Terrorisme à la une. També el racisme, l’antisemitisme i la violència són protagonistes en els seus llibres, traduïts als idiomes principals i que tenen reconeixements internacionals. En l’actualitat dirigeix un programa científic internacional i multidisciplinari sobre la violència i el seu final.

Escola Europea de Pensamemt

L’Escola Europea de Pensament Lluís Vives és un projecte cultural, impulsat des del Vicerectorat de Cultura i Esport, amb la gestió de la Fundació General de la Universitat de València, que es configura com un espai per a la reflexió i el debat participatiu i crític sobre els assumptes d’actualitat. L’Escola, a més, inclou la participació d’altres actors de l’administració pública i de la societat civil: Presidència de la Generalitat; Ajuntament de València; Conselleria de Transparència; Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport; Acadèmia Valenciana de la Llengua; Institució Alfons el Magnànim; Escola Europea d’Humanitats; i Caixa Popular.

Data d'actualització: 16 d'Abril de 2019