Estàs a: > > El Fòrum d’Ocupació de la Universitat s’estrena amb nou format a la Facultat de Geografia i Història

Fòrum d´Ocupació Facultat de Història.

La Facultat de Geografia i Història ha acollit el Fòrum d’Ocupació del curs 2018/2019, organitzat per l’Observatori d’Inserció Professional i Assessorament Laboral (Opal) i que a partir d’enguany presentarà un nou format més dinàmic i adreçat específicament a l’estudiantat de la facultat que l’acull.

L’acte inaugural ja tingut lloc a la Sala de Graus de la Facultat i ha estat presidit per la vicerectora d’Ocupació i Programes Formatius de la Universitat de València, Mª Adela Valero, que estarà acompanyada del degà de la Facultat, Josep Montesinos; la directora de l’Opal, Marisa Quintanilla; la directora general d’Ocupació i Formació de la GVA, Rocío Briones, i el coordinador de l’Àrea d’Economia Sostenible de l’Ajuntament de València, Julio Olmos.

Seguidament fou el torn xarrada de Bombas Gens sobre el treball a un centre d’art a càrrec de Sonia Martínez, coordinadora d´activitats i d´educació, i Carles Àngel Saurí, mediador de l’entitat.

D’aquesta manera, la Universitat pretén apostar per un nou format per al seu Fòrum més dinàmic, obert i distès que servisca de pont de comunicació entre empreses, institucions i els titulats i estudiantat universitari. “Es tracta d’un format creat ad hoc per a cada centre en la línia i dinàmica de renovació que hem iniciat amb la transformació de l’Opal en un nou servei més transversal: UVOcupació”, ha explicat la directora de l’Opal. Així, el nou web facilita major interconnexió entre els i les alumnes i aquest servei d’orientació i inserció laboral.

Amb una quinzena d’empreses, organismes i institucions presents amb el seus estands al Fòrum s´ha comptat amb l´assistència de centenars d’estudiants de l’àmbit de la historiografia i el món de l’art, interessats en acostar-se al món laboral i conèixer beques i ofertes d’ocupació. “Precisament, entre les activitats programades hem inclòs una taula redona sobre l’experiència d’alguns universitaris a l’estranger, així com també una altra on es tracta l’emprendedurisme”, ha manifestat Quintanilla.

El Fòrum d’Ocupació és un espai d’encontre entre estudiants empreses i entitats i d’assessorament; una oportunitat per a començar a forjar el seu futur professional de la mà dels experts, assessors i les persones que, en definitiva, millor coneixen el món laboral; un punt de trobada per a l’intercanvi d’informació. Totes les activitats han tingut lloc al Saló de Graus, al temps que s´ha pogut visitar els diferents estands de les empreses i institucions instal·lats al hall de la Facultat. A més, els tècnics de l´Opal han oferit a l´estudiantat al llarg de tot el matí la possibilitat de revisar els seus currículums i marques personals a través dels seus tallers exprés. Així mateix, dins del marc del Fòrum d’Ocupació els alumnes de la Facultat han preparat un debat a la Sala Palmireno al voltant del futur laboral de la Comunitat Valenciana a partir de les 18 hores.

Dilluns 5 de novembre el Fòrum es traslladarà a la Facultat de Farmàcia, al Campus de Burjassot-Paterna.

Empreses participants

El Fòrum d’Ocupació ha comptat amb el patrocini de l’Ajuntament de València, el Servei Valencià d’Ocupació i Formació (SERVEF) i Turiat.

Entre les diferents empreses, entitats i institucions s’ha contat amb la presencia de Bombas Gens, BECUE - Associació de becaris i ex-becaris espanyols en les institucions de la Unió Europea, Càtedra de Cultura Empresarial, Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de la Comunitat Valenciana, Culturama, Crea 360, El Fabricant d´Espheres, Esfera Projectes Culturals, Europe Direct (Generalitat Valenciana), Exdukere Activitats Culturals, Feedback Cultural, Geoinnova, IVACE (Institut Valencià de Competitivitat Empresarial), Job Trust, Servei de Relacions Internacionals UV i Fundació Universitat Empresa de la UV-ADEIT.

+ info: http://ir.uv.es/P9lkClq

Data d'actualització: 31 d'Octubre de 2018