Estàs a: > > La Cŕtedra UNESCO i la Facultat de Filosofia i Cičncies de l’Educació analitzen en un curs les noves eines d’educació per al desenvolupament

Imatge del cartell del taller

El Patronat Sud-Nord de la Fundació General de la Universitat de Valčncia i la Facultat de Filosofia i Cičncies de l’Educació organitzen el projecte ‘L’Educació no ens farŕ indiferents: eines d’Educació per al Desenvolupament (EpD)’.

Aquest projecte, enquadrat en les activitats de la Cooperació per al Desenvolupament de la Universitat de València, consisteix en la realització d’un curs, el qual consta de cinc tallers, que tindrà lloc a l’aula 3L1 de l’Aulari III (tercer pis de l’edifici junt a la Facultat de Psicologia) els dies 14, 21 i 28 de febrer, i 7 de març.

El projecte se sustenta sobre tres pilars: reflexió, formació i sensibilització, mitjançant els quals pretén incidir en les potencialitats formatives i educatives relacionant-les amb l’ensenyament de capacitats com ara l’anàlisi, la síntesi, la interpretació, la sensibilització i la reflexió; conéixer, experimentar i aprofundir en aquestes potencialitats com a eina educativa; i compartir eines pedagògiques per a treballar de manera intencionada, propositiva i creativa l’educació per al desenvolupament.

Participaran com a ponents professionals i expertes en la matèria María Jesús Martínez Usarralde, coordinadora de continguts pedagògics i docent en el curs, Begoña Itziar García-Romeu del Romero i Lourdes Casanova García.

Martínez Usarralde és professora titular de la Universitat de València. Ha escrit llibres i articles, i ha impartit conferències relacionades amb la cooperació al desenvolupament i l’educació, principis, línies d’acció, eines i estat actual de la qüestió en matèria de política transnacional. Col·labora activament amb diverses ONGD: Ayuda en Acción, Entreculturas, Intered, Escoles Solidàries, Save the Children, etcètera.

García-Romeu del Romero és actriu per l’Escola de l’Actor de València i diplomada en Educació Social per la Universitat de València. És Màster en Polítiques i Processos de Desenvolupament. Va cursar l’especialitat en Gestió de Projectes i el Màster en Cooperació al Desenvolupament a la Universitat Politècnica de València. Ha treballat com a educadora social en diverses organitzacions i en centres de persones amb discapacitat intel·lectual fent ús del teatre social com a eina pedagògica.

Per últim, Lourdes Casanova García és educadora social, llicenciada en Filosofia i diplomada en Educació Social per la Universitat de València. Va realitzar estudis de postgrau en Cooperació Internacional en la Universitat d’Alcalá de Henares i el postgrau en Lideratge i Innovació Social de l’ESADE, a Madrid. Ha treballat en els departaments d’Educació per al Desenvolupament i Voluntariat de l’ONGD Terra Pacífico i de l’Associació Jarit. En l’actualitat treballa en l’Associació Intercultural Candombe.

El curs, organitzat dins del marc de la Càtedra UNESCO d´Estudis sobre el Desenvolupament, es divideix en cinc tallers que se celebraran sempre en divendres: ‘Cabildeo. Possibilitats educatives’ i ‘Carta de la terra: un tresor a les teues mans’, 14 de febrer; ‘Teatre social: possibilitats per a la incidència i l’acció’, 21 de febrer; ‘Audiovisuals i xarxes socials: un binomi possible i desitjable’, 28 de febrer; i ‘El conte com a eina participativa i transformadora’, 7 de març.

Data d'actualització: 1 d'Abril de 2014