Estàs a: > > Aquest diumenge, Amics i Antics Alumnes visita els castells de la Canal de Navarrés: els castells de Millars

Castell de Coves. Millars. Foto: José Manuel Almerich

Amics i Antics Alumnes de la Universitat de València organitza la primera de les rutes dels pobles, juntament amb el Club de Viatges Fil-per-Randa, per al febrer. Es tracta de la visita als castells de la Canal de Navarrés, que es realitzarà aquest diumenge, dia 9. El col·lectiu recorrerà les fortaleses de Millars i de Coves, i les muralles de la localitat.

El poble de Millars, situat a la conca del riu Xúquer, va tindre una gran importància estratègica durant el període de la Reconquesta. Per aquest motiu es van construir nombrosos castells i fortaleses. És en aquest entorn on es desenvoluparà la visita als castells de la Canal de Navarrés, que inclou un caminada per la població i un passeig rural fins al castell, amb la companyia de Joan V. Candel, guia de Fil-per-Randa.

El castell de Millars és una xicoteta fortalesa que controlava el camí vora la conca del riu per tal de protegir el pas del congost contra possibles incursions hostils. Conserva el recinte murat i la major part de la torre mestra. D’altra banda, el castell de Coves o de Caves, ubicat en un espectacular emplaçament sobre un promontori que domina el Xúquer, presenta restes de la torre mestra, del recinte murat, llenços i construccions auxiliars. Per últim, les muralles del poble, d’origen musulmà, conformen el complex defensiu de la localitat, de gran importància estratègica en aquella època.

L’excursió, subvencionada pel col·lectiu Amics i Antics Alumnes de la Universitat de València, té un preu de 15 euros per als cinc primers que s’hi apunten i de 25 euros per a la resta, i inclou tiquet i bus.

L’eixida es farà a les 8:15 hores des de Nuevo Centro i l’arribada a València està prevista cap a les 20 hores. El dinar, consistent en un exquisit plat de gaspatxo manxec, és opcional i el preu és de 15 euros.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 7 de Febrer de 2014