Estàs a: > > La Universitat de València s’acosta a la Xina a través d’una exposició a La Nau

La Universitat de València s’acosta a la Xina a través d’una exposició a La Nau

Amy Chang

Amy Chang

Es podrà visitar fins el 6 de setembre

 

La Universitat de València és una de les tres primeres institucions espanyoles a posar en marxa l'Institut Confuci de llengua i cultura xineses. Amb motiu del I Congrés d'Instituts Confuci d'Iberoamèrica que es va celebrar a La Nau de la Universitat de València, els dies 28 i 29 de juliol, es va inaugurar l'exposició Yuan Fen. Destí que uneix. L'exposició es podrà visitar a La Nau fins al pròxim 6 de setembre.

L'exposició vol "donar a conèixer diferents aspectes de la cultura xinesa i servir de pont d'unió entre la cultura oriental i l'occidental", explica Lupe Frígols, comissària de l'exposició i col·laboradora habitual en l'organització de les activitats culturals de l'Institut Confuci la Universitat de València.

Aquesta exposició mostrarà al públic "aquesta cultura mil·lenària i contemporània, tan apassionant com desconeguda, a través d'aquestes obres actuals", afegeix Vicente Andreu, director de l'Institut Confuci de la Universitat de València.

Al llarg de quinze obres, de diversos formats (pintures, fotografies, vídeos i fins i tot seda), els espectadors es podran acostar a la idiosincràsia xinesa, a través, per exemple, de llenços que sublimen la naturalesa o de fotogrames de pel·lícules estampats en seda. Però no solament això. També es podran endinsar en la situació dels immigrants xinesos que arriben a Espanya, mitjançant un audiovisual i fotografies que retraten el nou paisatge urbà sorgit com a conseqüència de l'augment de botigues gestionades per comerciants xinesos.

Les obres pertanyen a quatre artistes: Marisa Casalduero, Amy Chang, Marta Soul i Aurelia Villalba. Que totes siguen dones, explica la seua comissària, és una cosa casual; el que no és fortuït és que totes les obres estan relacionades amb la Xina i que una de les artistes selecciones pertanya a aquest país. Totes elles viatgen, a través de les seues obres, a un dels països més apassionants del globus que s'ha consolidat com una de les potències de major emergència. La Xina ha crescut en molts aspectes i això també es pot veure a través d'aquesta exposició.

L'Institut Confuci de la Universitat de València, inaugurat el mes de novembre del 2007, serveix per impulsar l'estudi de la llengua i la cultura xineses. Aquest curs acadèmic culmina amb aquestes dues importants activitats.

Marisa Casalduero viatja, a través dels seus llenços i de les seues escultures, fins al paradís a la terra, fins al jardí xinès, asimètric però equilibrat, en una harmoniosa sublimació de la naturalesa amb el seu entorn, per crear les seues belles i plàcides composicions de feltre destenyit i assecat al sol i les seues escultures en què diminutes figures antropomòrfiques es relacionen amb les pedres pròpies dels jardins orientals, combregant home/dona i naturalesa.

Aurelia Villalba genera les imatges destenyint la seda amb lleixiu. Aquesta pràctica usada per molts joves dels 90 per al que avui diríem customitzar les camisetes. Ella, però, ho fa des d'una posició artístic que la porta a generar imatges de profund contrast entre figura i fons. Les seues despintures, com les ha anomenades Pepe Galindo, representen fotogrames de cèlebres pel·lícules de cinema, passant d'una obra del setè art a una altra en un lloc més prevalent (si fem cas a l'ordre de les Set Arts.) La s

Data d'actualització: 17 de Setembre de 2009

Aquesta web utilitza cookies amb una finalitat estadística i per a facilitar la seua navegació Més informació

Aceptar / Acceptar