Estàs a: > > La Universitat de València rep el Premi Cermi.es 2013 per la seua política d’inclusió de la diversitat funcional

Foto de família del lliurament del Premi Cermi.es 2013

La Universitat de València ha rebut aquest gener, el Premi Cermi.es 2013 en la categoria ‘Institucional’ per la seua política d’inclusió de la discapacitat, que la institució acadèmica desenvolupa a través de la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat. El guardó, rebut pel rector Esteban Morcillo, va ser lliurat en un acte institucional pel president del Comité Espanyol d’Entitats de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI), Luis Cayo Pérez Bueno.

“La sensibilitat d’una societat es tradueix en el reconeixement a la diversitat funcional i en la capacitat dels seus agents per a treballar per l’atenció a les persones amb discapacitat, la qual cosa és un dels compromisos més importants de la Universitat de València”, va manifestar, en l´acte de lliurament, el rector Esteban Morcillo.

Luis Cayo Pérez Bueno, per la seua banda, va criticar les polítiques d’inclusió social dutes a terme pel Govern valencià a la Comunitat. “Un context amb dificultats en el qual hi ha una universitat amb gran prestigi, la Universitat de València, que està donant un missatge diferent: incloure a eixa part de la societat mitjançant l’atenció a l’alumnat, la promoció del professorat, gestionant coneixements i col·laborant amb la comunitat de pertinença”, va afirmar.

Així, el jurat dels Premis Cermi.es va acordar, per unanimitat, concedir el premi en la modalitat ‘Institucional’ a la Universitat de València per “haver assumit amb decisió la dimensió inclusiva de la discapacitat en totes les esferes universitàries des de l’atenció a l’alumnat amb discapacitat, a la recerca, la docència i la responsabilitat social”.

En aquest sentit, Pérez Bueno va afegir: “Aquests són els mèrits acumulats durant anys per la Universitat de València i el motiu pel qual lliurem hui aquest premi: per una tasca i una trajectòria que el jurat coneix i admira, i per tant aquest guardó és un gran encert perquè la política no es fa sols amb diners, sinó amb passió, voluntat i compromís”.

A l’acte del lliurament del premi, consistent en una escultura titulada ‘Suma de letras’, realitzada per l’artista Javier Pérez, van assistir la vicerectora d’Ordenació Acadèmica i Professorat, Maria Vicenta Mestre; el gerent de la Fundació General de la Universitat de València, Cristóbal Suria; i la directora de la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat, Celeste Asensi, els quals han estat acompanyats pel catedràtic Emiliano Borja, professor de Dret Penal a la Universitat que pateix problemes de visió ocasionats per una malaltia congènita, i diversos representants de la institució acadèmica.

També va seguir la cerimònia una representació dels òrgans directius del CERMI de la Comunitat Valenciana, de l’ONCE i de COCEMFE València.

Els Premis Cermi.es, patrocinats per Fundación Vodafone España, volen reconéixer així les iniciatives o accions o la tasca de persones o institucions que més s’hagen distingit, en àmbits com la inclusió laboral, la recerca social i científica, l’accessibilitat universal o en l’esfera institucional, en favor de les persones amb discapacitat i les seues famílies.

Data d'actualització: 30 de Gener de 2014