Estàs a: > > Jornada per a presentar ‘Europa Creativa’, el programa de la UE per a impulsar la cultura i dotat el 2014 amb 170 milions d’euros

Detall del cartell de la jornada

El Centre de Documentació Europea de la Fundació General de la Universitat de València i el Vicerectorat de Cultura i Igualtat han organitzat divendres, 20 de desembre, a l’Aula Magna de La Nau de la Universitat, una jornada informativa sobre el programa ‘Europa Creativa 2014-2020’.

‘Europa Creativa’ és el nou programa de la Unió Europea per a subvencionar les propostes dels sectors de la cultura i la creació. Aquest programa, que entrarà en vigor el dia 1 de gener de 2014 i finalitzarà en desembre de 2020, té com a objectiu donar suport a les iniciatives de cooperació cultural a Europa. L’entrada a l’acte és lliure fins completar la capacitat de la sala.

En un moment de crisi com l’actual, les ajudes europees esdevenen una eina fonamental per a la cultura. Per al pròxim exercici, la UE destinarà prop de 170 milions d’euros i per a tot el període fins el 2020 dedicarà 1.400 milions.

Les organitzacions que treballen en aquests sectors poden ja començar a preparar les sol·licituds de subvenció per al 2014. Les persones físiques no poden sol·licitar subvencions directament, sinó que han de posar-se en contacte amb organitzacions com associacions culturals, festivals, distribuïdors del sector, etcètera, perquè ho facen, o amb la delegació nacional d’Europa Creativa. Durant la jornada de divendres s’explicarà tot: com sol·licitar aquestes ajudes, es realitzarà un mapa de subvencions d’aquest estil i també es donarà veu a col·ectius (tant de l’entorn universitari com de fora) que ja han estat guardonats.

La jornada, organitzada amb el suport de la Direcció General de Projectes i Fons Europeus i la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana, va estar orientada a operadors i indústries culturals del sector públic i privat: administracions públiques, fundacions, empreses, associacions, companyies, consultores i productores vinculades al sector cultural, especialment interessades en conéixer les línies d’acció d’aquest programa de la Comissió Europea.

La jornada començà amb les intervencions de benvinguda del vicerector de Cultura i Igualtat de la Universitat de València, Antonio Ariño; el secretari autonòmic de Cultura, Rafael Ripoll; i el director general de Projectes i Fons Europeus de la Generalitat Valenciana, Juan Viesca. A continuació, Pierre Guerín, de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana, explicà el nou programa ‘Europa Creativa’ per al període 2014-2020.

Tot seguit, Jean-François Alberghi, d’EuropImpulse, parlà de les ‘Oportunitats culturals de la programació europea 2014-2020: més enllà d’Europa Creativa’, és a dir, d’altres projectes i fórmules de finançament per als projectes culturals al marge d’aquest programa. Després, Pierre Guerín reprengué de nou la paraula per a parlar dels criteris d’avaluació dels projectes culturals ja que ha participat en aquestes comissions de selecció.

El públic assistent també va conéixer projectes d’èxit en l’àmbit cultural, que han estat beneficiaris a anteriors edicions, en concret, els programes Media, Media Mundus, Cultura 2007-13. Una de les experiències va tindre lloc en el marc de la Universitat i es tracta de Sostenuto, la cultura com a factor d’innovació social i econòmica, per l’economista i professor de la Universitat de València Pau Rausell. L’altre va ser a càrrec de Jacobo Pallarés, de la companyia Teatre Inestable de València.

+ info del Programa ‘Europa Creativa 2014-2020’ ací

Data d'actualització: 23 de Desembre de 2013