Estàs a: > > L’Orquestra de València rep la Medalla de la Universitat pel seu 75 aniversari en el Festival Serenates

Orquestra de València en Serenates 2017.

L’Orquestra de València va tornar, el passat 26 de juny, al Festival Serenates, que es desenvolupa al Centre Cultural La Nau de la Universitat. Es tractava d’un programa molt especial, ja que en el transcurs del concert la formació simfònica valenciana va rebre pel seu 75 aniversari, la Medalla de la Universitat de València.

La regidora de Cultura i presidenta del Palau de la Música, Glòria Tello, ha valorat la concessió d’aquesta distinció atorgada per una institució acadèmica tan important i prestigiosa que “reconeix la funció que exerceix la nostra Orquestra en la promoció i difusió cap al món de la música valenciana, dels nostres compositors i del treball dels nostres músics”. Com també avala “l’estreta vinculació amb el Festival Serenates on ha participat en 12 ocasions i, en especial amb el Claustre on es fan els concerts, ja que dos anys després de la seua fundació va interpretar un programa amb el seu titular d’aleshores, Joan Lamote de Grignon”.

D’aquesta manera, l’Orquestra de València, amb la direcció del seu concertino Enrique Palomares, interpretà un programa musical d’indubtable atractiu per al públic en el qual figuraven les Simfonies núm. 25 i núm. 29 de Wofgang Amadeus Mozart, així com el Concerto grosso, op. 6 d’Arcangelo Corelli. Un concert que a més tornà a tindre una important vessant social, ja que amb un preu simbòlic de 3 euros, els diners recavats es destinaran a l’ONG sense ànim de lucre AnimaNaturalis, que treballa amb força en la defensa dels animals a Espanya i Llatinoamèrica. Com també pedagògica amb la inclusió dins dels faristols de l’Orquestra, de músics de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València.

En aquest sentit, la Medalla també valora la relació de l’Orquestra de València amb agrupacions pròpies de la Universitat de València com l’Orfeó Universitari en 64 concerts i sobretot amb l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València, on els seus joves músics tenen l’oportunitat de tocar amb les professores i els professors que tant admiren.

Al llarg de la seua trajectòria, el Festival Serenates, organitzat per la Universitat de València i l’Institut Valencià de Cultura, ha tingut un èxit rotund i cada vegada més col·laboracions: l’Ajuntament de València, la Diputació de València, la Fundació Banc Sabadell, el Palau de la Música, l’EASD (Escola d’Art i Superior de Disseny) i el Palau de les Arts de València, que s’ha unit en aquesta edició.

En el marc de Serenates s’han estrenat moltes obres o s’han retrobat després de segles d’oblit en els diversos arxius musicals valencians. A més, molts grups valencians han debutat artísticament en aquest escenari, ja que aquest festival s’ha convertit en una bona plataforma per a la promoció i la difusió d’un dels millors i majors béns culturals valencians: la música.

Data d'actualització: 27 de Juny de 2018
Publicat en: Música, Música, Principal