Estàs a: > > El prestigiós científic Álvaro Pascual Leone parla a La Nau de salut cerebral

El prestigiós científic Álvaro Pascual Leone parla a La Nau de salut cerebral

Álvaro Pascual Leone.

El prestigiós científic Álvaro Pascual Leone, líder mundial en el camp de l’estimulació cerebral no invasiva, va oferir la conferència ‘Promovent salut cerebral’, el passat 4 de juny, a l’Aula Magna del Centre Cultural La Nau, en el marc de la programació d´activitats de l´Escola Europea de Pensament Lluís Vives.

Aquesta conferència es trobava dins del cicle sobre neurociència ‘Els secrets del nostre cervell’, que reuneix a La Nau figures destacades en la matèria tant nacionals com internacionals fins a aquest mes de juny. Aquesta iniciativa està organitzada pel Vicerectorat de Cultura i Esport de la Universitat de València a través dels catedràtics de la Universitat Isabel Fariñas i Federico Pallardó, i en el marc de l’Escola Europea de Pensament Lluís Vives.

Álvaro Pascual és director del centre Berenson-Allen Center for Noninvasive Brain Stimulation (CNBS) de Boston i cap de la Divisió de Neurologia Cognitiva en Beth Israel Deaconess Medical Center (BIDMC). És degà associat de recerca clínica i traslacional i professor de Neurologia a l’Escola de Medicina de Harvard (HMS).

Thompson Reuters l’ha reconegut com a una de les ments més influents del món científic i un dels 15 millors investigadors de neurociències del món. És autor de més de 700 treballs científics (H-index 133; i 10index 482) i diversos llibres, i figura com a inventor llistat en 17 patents.

Membre electe de la Reial Acadèmia Nacional de Farmàcia a Espanya i receptor de nombrosos honors i premis internacionals, el seu treball té gran atractiu per al públic general. La difusió i la divulgació de les seues aportacions és extensa a través de llibres, articles en premsa, documentals de televisió i ràdio.

Les seues investigacions tenen com a objectiu la comprensió dels mecanismes que controlen les xarxes cerebrals i la plasticitat cerebral a través de la vida i la capacitat per a ser modificades per al millor resultat conductual d’un individu, prevenció de la discapacitat i restauració de la funció en pacients amb malalties neuropsiquiàtriques.

L’Escola Europea de Pensament Lluís Vives és un projecte cultural impulsat des del Vicerectorat de Cultura i Esport, amb la gestió de la Fundació General de la Universitat de València, que es configura com a un espai per a la reflexió i el debat participatiu i crític sobre els assumptes d’actualitat. L’Escola, a més, té la participació d’altres actors de l’Administració pública i de la societat civil: Presidència de la Generalitat; Ajuntament de València; conselleries de Transparència, i d’Educació, Investigació, Cultura i Esport; Acadèmia Valenciana de la Llengua; Institut Alfons el Magnànim; Escola Europea d’Humanitats; i Caixa Popular.

Data d'actualització: 5 de Juny de 2018