Estàs a: > > L’esport adaptat i les tècniques contra l’estrés conclouen la Setmana de la Universitat per la Integració

Taller de pàdel adaptat

La Facultat de Psicologia acull aquest divendres, dia 13 de desembre, el taller ‘Tècniques per a fer front a l’estrés’, que impartirà Amelia Catalán amb motiu de la Setmana de la Universitat per la Integració ‘Tots iguals, tots diferents’. Aquest taller, juntament amb la pràctica d’esport adaptat celebrada el dijous, clausura cinc intensos dies d’activitats.

El taller de tècniques contra l’estrés tindrà lloc en l’Aula d’Informàtica de la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat de 12 a 14 hores.

D’altra banda, el Servei d’Educació Física i Esports va acollir aquest dijous, dia 12, tallers d’esport adaptat dins del marc de la Setmana de la Universitat per la Integració, organitzada per la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat, servei integrat en la Fundació General de la Universitat de València. La Universitat celebra cada any aquestes jornades amb motiu de la commemoració del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, proclamat per les Nacions Unides el 3 de desembre des de l’any 1992.

Els tallers es van desenvolupar en les instal·lacions del Servei d’Educació Física i Esports en el Campus de Blasco Ibáñez. La jornada va començar amb el taller de tennis en cadira de rodes a càrrec de María Dolores Altur en la pista 4 i, a continuació, li va seguir el taller de pàdel, de la mà de Luis Miguel Martínez. Els esportistes es van traslladar a la sala blava del pavelló universitari per a continuar amb els tallers d’spinning i tennis de taula, dirigits per José Luis Sinisterra i Raquel Mateu, respectivament. La jornada va acabar amb el taller de tir amb arc de Miguel Gómez, en el camp de gespa artificial exterior de les instal·lacions del Servei d’Educació Física i Esports.

L’organització d’aquests tallers, gratuïts per als estudiants seleccionats, té com a objectiu principal donar a conéixer l’oferta de les activitats físicoesportives inclusives oferides per la Universitat de València, així com els diferents esports, materials i equips que s’empren en cada esport. L’experiència, a través de la pràctica, va permetre a l’alumnat conéixer de primera mà les diferents activitats i adaptar-se a l’entorn canviant del mitjà en el qual es desenvolupen les mateixes. A més, a nivell social també es van fomentar les actituds de treball individual i en grup.

Al llarg de cinc dies s’ha dut a terme un intens programa d’activitats amb sis ponències, cinc tallers pràctics, una taula redona i una actuació musical a càrrec del grup ASPRONA TIMBALS. Paral·lelament, s’han instal·lat un mercat solidari, integrat per estands de deu associacions valencianes –en l’estand d’ASPES s’ha impartit un taller d’ajudes tècniques–, i l’exposició ‘Las flores de la FQ’, organitzada per l’Associació de Fibrosi Quística de la Comunitat Valenciana.

Les conferències i la taula redona han comptat amb la participació d’experts en l’àmbit de la integració de persones amb diversitat funcional provinents de la Universitat de València, la UNED, l’Institut de Robòtica valencià, la Universitat de Múrcia, AVAPACE i l’equip esportiu AVANT.

D’altra banda, els tallers han abordat l’aplicació de qüestions, com ara estratègies per a afrontar una entrevista de treball amb èxit, a càrrec del projecte ROL, adscrit a l’Observatori d’Inserció Professional i Assessorament Laboral (OPAL); el llenguatge de signes, per FESORD de la Comunitat Valenciana; risoteràpia; esport adaptat; i tècniques contra l’estrés.

Data d'actualització: 13 de Desembre de 2013
Publicat en: Integració, Formació