Estàs a: > > Gandia acull la mostra ‘Gent VintAGE. Els diversos rostres de l’edat’

Gandia acull la mostra ‘Gent VintAGE. Els diversos rostres de l’edat’

Exposició Vintage

El Centre Internacional de Gandia de la Universitat de València (CIG-UV) acull, fins al 16 de desembre, l’exposició ‘Gent VintAGE. Els diversos rostres de l’edat’, que s’ubica al hall de l’edifici. La mostra, que recorrerà tota Espanya, està organitzada per la Societat Espanyola de Geriatria i Gerontologia (SEGG). Juan Garcia, alumne de la Universitat dels Majors, és un dels protagonistes.

La mostra pretén donar visibilitat a la diversitat de persones que composen el nombrós col·lectiu major de 65 anys, que a Espanya supera els huit milions. Josep Montesinos, director del CIG-UV, i Marta Cháfer, regidora d’Educació de l’Ajuntament de Gandia, inauguraren la mostra.

A ‘Gent VintAGE’ es mostren les diferents cares de l’envelliment; retrats davant els quals és impossible reaccionar amb indiferència i que reflecteixen el pas del temps. L’exposició mostra, sense complexos, rostres plens de bellesa, una bellesa a la que sols és possible arribar després de tota una vida. En concret, dotze històries de vida. Rosalina, 81 anys, apassionada de la fotografia; Juan, 103 anys, el universitari de més edat de tota la Unión Europea; Alberto, 77 anys, dedica el seu temps al seu hort ecològic; Mady, 82 anys, catedràtica de Filologia; Angelines, 67 anys, dedicada al treball domèstic... Històries entre les quals es troba la de Juan Costa, alumne de la Universitat dels Majors. En total, una dotzena de protagonistes que mostren una gran diversitat d’estils de vida i on l’edat és sols una característica supèrflua.

Mostrar la pluralitat de persones que composen el grup de majors és imprescindible en la lluita contra els estereotips associats a aquesta etapa de la vida. Per això, el grup de treball ‘Imatge i Envelliment’ de la Societat Espanyola de Geriatria i Gerontologia porta dos anys treballant amb l’objectiu de pal·liar els clixés negatius extensos en l’imaginari social, posant de relleu el poder de la imatge per a afavorir el canvi de les percepcions, actituds i creences de la societat.

Després de la seua estada a Gandia, l’exposició viatjarà a Manresa, Santiago de Compostel·la i A Coruña, entre altres ciutats.

Data d'actualització: 17 de Desembre de 2013