Estàs a: > > Premiada una tesi de la Universitat sobre detecció precoç de l’autisme en menors de tres anys

Darío Rico

La tesi del doctor Darío Rico sobre detecció precoç de transtorns de desenvolupament en xiquets de 18 a 36 mesos ha sigut guardonada amb els Premis Sandalio Miguel - María Aparicio, que lliura la Fundación Institución Cultural Domus de la Comunitat Valenciana des de l’any 2000 per a la promoció de la recerca a la ciutat de València.

La tesi de Darío Rico, coordinador del Centre Universitari de Diagnòstic i Atenció Primerenca de la Universitat de València, porta per títol ‘Construcció i validació d’un sistema de detecció precoç de trastorns de desenvolupament (SDPTD) en xiquets de 18, 24 i 36 mesos’ i ha estat dirigida pel catedràtic de la Universitat de València Francisco Alcantud.

En aquesta tesi es pretén construir una eina de detecció precoç que descobrisca qualsevol alteració que es produïsca en el desenvolupament del xiquet com una mesura preventiva de possibles trastorns posteriors més greus. En aquesta recerca s’ha dissenyat una eina basada en web i recolzada en vídeos per a facilitar a les famílies l’administració.

L’acte de lliurament dels premis, amb els quals la Fundación Institución Cultural Domus pretén traslladar a la societat valenciana la necessitat de la recerca i la seua aplicació pràctica, ha tingut lloc al Saló d’Actes del Museu de Belles Arts Sant Pius V de València dimecres, 27 de novembre. L´investigador ha estat guardonat amb el primer premi ex aequo.

Darío Rico és llicenciat i doctor en Psicologia per la Universitat de València i llicenciat en Ciències de l’Educació per la Universitat Nacional d’Educació a Distància (UNED). En l’actualitat coordina el Centre Universitari de Diagnòstic i Atenció Primerenca, adscrit a la Fundació General de la Universitat de València, però està vinculat a la institució acadèmica des de l’any 2007 en què treballà com a tècnic superior del projecte europeu www.navigabile.eu

En la branca investigadora, Darío Rico ha col·laborat en tasques de recerca educativa a la Universitat de València, així com en el programa de prevenció de consum d’alcohol en mares i dones en edat gestacional de la Conselleria de Sanitat.

D’altra banda, ha exercit l’educació especial, ha sigut educador de menors i psicòleg en el centre de malalts mentals CEEM. A més, és fundador i coordinador d’un pis tutelat per a persones amb discapacitat psíquica a Torrent.

Data d'actualització: 28 de Novembre de 2013