Estàs a: > > La Universitat de València, la institució amb més grau de compromís amb la cooperació al desenvolupament

Olga Gil, Esteban Morcillo i Guillermo Palao

La Universitat de València es configura com la institució acadèmica “amb més grau de compromís amb la cooperació al desenvolupament”, segons ha afirmat el rector Esteban Morcillo, en el seu discurs inaugural de la IV Jornada sobre Cooperació Universitària al Desenvolupament.

Aquesta jornada pretén, principalment, posar en comú les diferents iniciatives que s’estan duent a terme en el marc de la institució acadèmica. Amb aquest motiu, el rector ha volgut agrair el treball de tots els agents actius de la Universitat dins de l’àmbit de la cooperació i ha animat als presents a “valorar el compromís” d’aquesta institució acadèmica “més enllà de l’assignació pressupostària, doncs la cooperació universitària al desenvolupament és l’expressió dels sentiments i dels valors que s’han de transmetre a l’estudiantat, en primera instància, i a la societat, en general”.

El rector ha estat acompanyat en la taula per la vicerectora de Relacions Institucionals i Cooperació, Olga Gil, i el delegat del Rector per a Cooperació i president executiu del Patronat Sud-Nord, Guillermo Palao.

Amb aquesta jornada de treball –que és d’entrada lliure– també s’afavorirà la presa de contacte entre els agents de cooperació universitària al desenvolupament al si de la Universitat. Les principals finalitats d’aquesta reunió són difondre i analitzar conjuntament les activitats que es desenvolupen dins d’aquest àmbit, afavorir i promocionar una major coordinació i col·laboració entre tots els agents que hi treballen, així com elaborar noves propostes de futur.

A la intervenció del rector li ha seguit l’exposició de la ponència principal de la trobada, a càrrec del president de la Xarxa Espanyola d’Estudis sobre el Desenvolupament (REEDES), Sergio Tezanos, qui ha impartit la conferència ‘Repensant el desenvolupament humà: acords i desacords d’un món mal classificat’. Tezanos ha sigut presentat per Guillermo Palao.

Al llarg del matí s´han posat sobre la taula altres dos temes. El delegat del Rector per a Estudiants, Daniel González Serisola, ha moderat el debat sobre ‘Projectes per a la Cooperació Universitària al Desenvolupament’, i el cap del Servei de Relacions Internacionals i Cooperació, Carlos Pomer, ha guiat una taula sobre ‘Formació en Cooperació Universitària al Desenvolupament’.

Per la vesprada, es va reprendre la jornada amb l’última de les taules que, sota el títol ‘Sensibilització i Educació per al Desenvolupament en la Cooperació Universitària de la Universitat de València’, va dirigir el delegat del Rector per a Cooperació.

Finalment, la vicerectora Olga Gil presentà la Memòria Competitiva de Projectes de la Universitat de València, una memòria dels projectes d´investigació sobre cooperació al desenvolupament executats entre 2005 i 2011, finançats per AECID-Ministeri d´Assumptes Exteriors i Cooperació i la Generalitat Valenciana.

Col·laboren en l’organització d’aquesta jornada, juntament amb la Càtedra UNESCO, el Vicerectorat de Relacions Internacionals i Cooperació, la Delegació del Rector per a Estudiants, el Servei de Relacions Internacionals i Cooperació, el Centre d’Assessorament i Dinamització de les Estudiantes i els Estudiants (SEDI), la Fundació General de la Universitat de València i el Patronat Sud-Nord.

Programació detallada

Data d'actualització: 28 de Gener de 2014