Estàs a: > > En desembre, Amics i Antics Alumnes descobreix el patrimoni cultural de la ciutat de València

Vista aèria del centre de València

Amics i Antics Alumnes ha organitzat, en col·laboració amb Fil-per-Randa, sis visites per a descobrir a fons la ciutat de València i el seu patrimoni cultural. Des de l’1 fins al 22 de desembre, el col·lectiu de la Universitat de València recorrerà Velluters, la plaça Cánovas del Castillo, la Llotja i la Seu, entre altres indrets històrics.

Les activitats de desembre, emmarcades en el cicle ‘València, per dins i per fora’, comencen amb dues excursions el dia 1: ‘Velluters. L’art major de la seda’, nucli històric, també conegut com el barri del Pilar, que es va gestar com a centre de la indústria més important de la ciutat fins al segle XIX; i ‘Els basaments de la València moderna’, una eixida que recordarà la figura del Marqués de Campo a través de la visita als llocs relacionats directament amb el personatge que va establir les bases de la modernitat valenciana.

Dissabte 14 de desembre estan programades dues visites més: ‘La Catedral de València. Els frescs de Sant Leocadi’, amb la qual els participants podran gaudir de l’art pictòric d’aquest personatge del segle XV que va marcar la tendència artística de l’època al conjunt de la península; i ‘El gòtic eròtic. Secrets de la Llotja de València’, el cor del comerç valencià del segle XV que convertí la ciutat en la gran capital mediterrània que ha sigut des d’aleshores fins ara.

Avançat el mes, ja el dia 22, Amics i Antics Alumnes proposa les activitats ‘Napoleó i València. El deixant del mite’ i ‘Art i música barroca’. “Dos segles després de l’alçament de Madrid contra les tropes de Napoleó, en Amics volem recordar, passejant per València, els fets que esdevingueren a la nostra ciutat i els canvis que van produir, amb l’ocupació i la posterior guerra del Francés”, expliquen des del col·lectiu.

D’altra banda, Amics i Antics Alumnes torna a acostar-se en aquesta època de l’any a l’art i la música sacra amb motiu del temps d’Advent i Nadal, assistint a un concert dins del cicle ‘Orgue i música de cambra’ executat en el magnífic Orgue Cabanilles, un dels més grans i complets d’Europa.

Els orfes de l’imperi anglés, en el Club de Lectura
En desembre tindrà lloc la tercera reunió del Club de Lectura d’Amics i Antics Alumnes. El dia 3, a les 18 hores, els participants es trobaran a la Bibilioteca Pública Municipal ‘Palau de l’Exposició’ per a posar en comú el llibre ‘El viejo juez’, de la britànica Jane Gardam, una història que rescata els nomenats “orfes de l’Imperi”.

La participació en el Club de Lectura és gratuïta i exclusiva per als socis i les sòcies del col·lectiu de la Universitat de València, els quals només han d’enviar un correu electrònic a amics@uv.es per a inscriure-s’hi.

Més informació en www.uv./amics

Podeu consultar la programació detallada en el document adjunt:

Documents adjunts:
Data d'actualització: 4 de Desembre de 2013