Estàs a: > > Més de 300 llocs de treball d’Infermeria i Farmàcia a Europa, en el VIII Fòrum d’Ocupació

Ambient del Fòrum en la Facultat de Dret

La Facultat de Psicologia ha acollit aquest dimecres, 13 de novembre, el VIII Fòrum d’Ocupació de la Universitat de València que, per primera vegada, arriba fins al Campus de Blasco Ibáñez. L’encontre s´ha centrat en les àrees de Ciències de la Salut, Humanitats i Ciències de l’Educació, i ha comptat amb empreses europees amb ofertes d´Infermeria i Farmàcia.

Concretament, Noruega té obert un procés de selecció per al reclutament de 50 farmacèutiques i farmacèutics, i Regne Unit busca a Espanya entre 200 i 300 infermeres.

Així doncs, la vesprada va estar dedicada a un taller en el qual van intervindre euroconsellers de la Xarxa Eures de cinc països -Suècia, Noruega, Dinamarca, Alemanya i Regne Unit-, amb l’objecte de presentar la seua oferta d’ocupació a Europa per a titulats i titulades de l’Àrea de Ciències de la Salut.

És la primera vegada que Blasco Ibáñez es converteix en seu del Fòrum d’Ocupació de la Universitat, la qual cosa implica que totes les titulacions d’aquest Campus (Ciències de la Salut, Humanitats i Ciències de l’Educació) van poder conéixer cara a cara als responsables d’empreses i entitats interessades en captar perfils d’aquestes característiques. És cert que els estands més nombrosos van ser els especialitzats en Salut, però també van estar molt presents les àrees d’Humanitats i Ciències de l’Educació a través, per exemple, d’organitzacions del tercer sector com ara Cruz Roja, Asociación GeoInnova (que també ofereix llocs de treball) o empreses d’animació sociocultural.

En aquesta línia va anar la xarrada del CSIC, a través de l’Instituto Ingenio, que va tindre lloc pel matí. En aquesta intervenció es donà una visió de l’àrea de recerca per a titulats i titulades en Humanitats i Ciències Socials.

Així, el hall de la Facultat de Psicologia ha comptat amb 27 estands, superant les expectatives de l’organització del Fòrum: l’Observatori d’Inserció Professional i Assessorament Laboral (OPAL), a través de la Fundació General de la Universitat de València. Aquest dimarts, 12 de novembre, la huitena edició de la fira d’ocupació es va inaugurar a la Facultat de Dret, on es van reunir 38 empreses, pels estands de les quals van passar, segons han indicat des de l’OPAL, més d’un miler de persones.
El Fòrum continuarà la pròxima setmana al Campus de Burjassot-Paterna: el dia 19, a la Facultat de Farmàcia, que acollirà 23 organitzacions; i el dia 21, a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE), amb la participació de 18 estands.

En total, 60 empreses, institucions i entitats de diversos sectors econòmics amb més de 100 estands participaran en aquest Fòrum.

Aconsegueix una Tablet
L’OPAL, a més, ha organitzat un concurs per a premiar amb una Tablet Samsung Galaxy WIFI (16 GB) l’assistència tant al Fòrum com a les activitats prèvies la passada setmana. Durant el Fòrum, els participants rebran un full de verificació de la seua participació en les diferents activitats (taules redones, xarrades, tallers…) i un qüestionari de qualitat. Aquesta assistència es registrarà en cada activitat i després ambdós documents s’hauran de canviar per bitllets de participació a l’estand de l’OPAL. Aquests es dipositaran dins d’una urna en el mateix estand per a procedir al sorteig que se celebrarà el dia 21 de novembre, a les 18:30 hores, en el Fòrum de l’ETSE.

Més informació i programació detallada, en el web del VIII Fòrum d’Ocupació: http://www.uv.es/forodempleo

També es pot seguir el Fòrum a través de Facebook i Twitter en facebook.com/opaluv i @OPAL_valencia

Data d'actualització: 15 de Novembre de 2013