Estàs a: > > La Universitat i el CEIC Alfons el Vell organitzen les VIIes Jornades d’Història de l’Educació Valenciana ‘Mestres d’Escola’

Imatge del cartell de les jornades

La Universitat i el CEIC Alfons el Vell han organitzat les setenes Jornades d’Història de l’Educació Valenciana ‘Mestres d’Escola’, amb les quals ambdues institucions fan evidenciar el seu compromís amb els estudis que actualitzen i aporten noves visions a la Història de l’Educació Valenciana.

Les jornades han tingut lloc a Gandia els dies 7 i 8 de novembre, i a València es realitzaran els dies 12 i 13.

La primera part de les jornades es desenvolupà a la Casa de Cultura Marqués de González de Quirós, a Gandia. En aquesta primera part participaren, entre altres, Alejandro Mayordomo, catedràtic de la Universitat de València, amb la conferència ‘Elogi i reivindicació del Magisteri. De les llums de la Il·lustració a les llums de la República’; i Ramón López Martín, també catedràtic de la Universitat de València, amb la conferència ‘Cultures escolars i mestres valencians de principis del segle XX’.

La segona part tindrà lloc a València els dies 12 i 13 de novembre, a la Facultat de Magisteri, amb la participació de Luz Sanfeliu i Andrés Payà Rico de la Universitat de València.

Les jornades finalitzaran el 13 de novembre amb ‘Les discussions del magisteri valencià al voltant de l’aprovació de la LOGSE’, a càrrec de Sandra García de Fez; i ‘La participació del moviment assembleari de mestres (STEPV) en la construcció del sistema educatiu valencià’, a càrrec de Vicent Montroig, professor de la Universitat de València.

Col·laboren en l’organització d’aquestes jornades el Vicerectorat de Participació i Projecció Territorial; el Centre Interncional de Gandia (CIG), adscrit a la Fundació General de la Universitat de València; les facultats de Filosofia i Ciències de l’Educació i de Magisteri; i el Seminari-Museu d’Història de l’Escola.

Programació completa, en el document adjunt més avall:

Documents adjunts:
Data d'actualització: 11 de Novembre de 2013