Estàs a: > > En novembre, Amics i Antics Alumnes recorre els pobles de la Marina Baixa

En novembre, Amics i Antics Alumnes recorre els pobles de la Marina Baixa

Fonts de lAlgar

La Núcia, Polop, les fonts de l’Algar… Amics i Antics Alumnes de la Universitat de València proposa en novembre viatjar als pobles de la Marina Baixa, enclavats sota la presència de la Serra d’Aitana i reflectits per les lluminoses aigües de la Costa Blanca, en una excursió subvencionada pel col·lectiu de la Universitat de València. L’eixida, guiada per Joan V. Candel, de Fil-per-Randa, serà el pròxim 24 de novembre.

És en aquest punt del sud valencià on es troben paisatges i xicotets pobles, autèntics rabejos de pau, on tastar les delícies de la vida tranquil·la. Amics i Antics Alumnes recorrerà, amb la col·laboració del Club de Viatges Fil-per-Randa, aquestes meravelloses valls a la vora de la mar i la muntanya, lluny d’on impera el moviment constant dels turistes.

La visita, que serà guiada per l’expert Joan V. Candel, de Fil-per-Randa, consistirà en un passeig pels pobles, ubicats al peu dels massissos que els protegeixen dels freds vents del nord: l’església i l’antic llavador de La Núcia, els carrers empedrats de la part alta, el castell i el cementeri de Polop de la Marina. Els participants pujaran fins al mirador i, ja per la vesprada, arribaran fins a la font dels Xorrets, amb 221 canelles, i les cascades de les famoses fonts de l’Algar.

La jornada del 23 de novembre, Amics i Antics Alumnes li la dedica al cicle ‘València, per dins i per fora’. D’una banda, recorrerà diferents indrets de la ciutat de València atenent a relats mítics, de préstec o autòctons en una excursió titulada ‘Mites i creences de València’; i d’una altra, aprofundirà en l’univers multicolor que llueix la València modernista després de la revolució de l’estètica que es va produir al segle XIX.

En novembre, el col·lectiu de la Universitat de València també visitarà el cementeri de la ciutat (dia 2) per conéixer l’arquitectura de la memòria a través de les figures de Thous, Sorolla, Azzatti o Sanchis Guarner, entre altres; el secessionisme vienés a València (dia 9) i les institucions republicanes que es van assentar a València durant el període en què es va proclamar capital de la República (dia 9). Així mateix, es desplaçarà fins a les Gorges del Cabriol (dia 17) en un passeig rural i una ruta verda per les gorges, seguint la vora del riu. Aquestes dues darreres eixides també estan subvencionades per Amics i Antics Alumnes.

Les inscripcions a les activitats es poden fer a través del web del col·lectiu (www.uv.es/amics) o per telèfon al 96 353 10 70. Qualsevol consulta es pot realitzar igualment per correu electrònic: amics@uv.es

Programació completa, en el document adjunt:

Documents adjunts:
Data d'actualització: 7 de Novembre de 2013