Estàs a: > > Amics i Antics Alumnes de la Universitat de València proposa una desena d’activitats en octubre

Pont sobre el riu Cabriol

Amics i Antics Alumnes proposa en octubre una desena d’activitats: des del primer Club de Lectura fins a nou visites emmarcades dins dels cicles ‘València, per dins i per fora’, ‘Ruta dels Pobles’ i ‘Geografia de l’Aigua’. A més, el Club de Viatges Fil-per-Randa ha organitzat visites extraordinàries per a celebrar el seu 20é aniversari.

El col·lectiu de la Universitat de València subvenciona, en aquesta ocasió, tres activitats corresponents a sengles cicles o programes. Es tracta de la visita a Godella i Rocafort el 10 de novembre, dins del cicle ‘València, per dins i per fora’, per conéixer en primera persona els entorns més íntims de Pinazo i Machado; el passeig per la Llíria de la música el 20 d’octubre, dins de la ‘Ruta dels Pobles’; i l’eixida a les Gorges del Cabriol el 17 de novembre, en ‘Geografia de l’Aigua’, per a realitzar una esplèndida caminada rural, per vora del riu, que començarà en l’antiga casa de postes del segle XVI.

Altres propostes culturals que es desenvoluparan en diversos emplaçaments de la ciutat són la visita al Palau del Marqués de Dos Aigües (27 d’octubre), en un recorregut històric per la ceràmica valenciana; als museus IVAM, Benlliure i Sant Pius V (27 d’octubre) per conéixer l’obra dels impressionistes valencians; al cor de la capital, el barri del Carme, en la nit de les ànimes el 31 d’octubre; al cementeri de València (2 de novembre) per retrobar-se amb les figures de Sorolla, Azzatti o Sanchis Guarner; a l’Estació del Nord i altres entorns referents de la sezession vienesa a València (9 de novembre); i a la València del 31 (9 de novembre) a través de les institucions republicanes.

Les persones interessades poden inscriure’s-hi a partir de l’1 d’octubre. Consulteu el web d’Amics (www.uv.es/amics) per a ampliar la informació sobre dates, horaris i preus.

Vint anys amb Fil-per-Randa
Amics i Antics Alumnes de la Universitat de València organitza aquestes visites culturals amb la col·laboració del Club de Viatges Fil-per-Randa que enguany celebra el seu 20é aniversari. I ho fa amb una sèrie de propostes gratuïtes que inclouen la visita al Palau de les Corts Valencianes (14 d’octubre), al Palau de l’Exposició (15 d’octubre), al Palau de la Generalitat (17 d’octubre), a Campanar (19 d’octubre) i a l’exconvent de Sant Doménech (22 d’octubre); i dos homenatges: a l’escriptor valencià Vicent Andrés Estellés a l’Auditori del Jardí Botànic (16 d’octubre) i al compositor italià Giuseppe Verdi també al Botànic (18 d’octubre).

Per a finalitzar, Fil-per-Randa proposa un sopar i un dinar de commemoració que tindran lloc a la Societat Coral El Micalet els dies 18 i 19 d’octubre, respectivament.

El termini per inscriure’s en qualsevol d’aquestes activitats roman obert des d’aquesta setmana.

I Club de Lectura
El I Club de Lectura d’Amics i Antics Alumnes s´ha celebrat aquest dimarts, 1 d’octubre, a la Biblioteca Municipal ‘Palau de l’Exposició’ (carrer Galícia 1, València).

Aquesta primera reunió, coordinada per Cristina Delgado, directora de la biblioteca, ha servit per a posar en comú i analitzar l’obra ‘Purga’, una novel·la de l’escriptora finlandesa Sofi Oksanen que relata la història d’una Estònia en guerra per la seua independència a través de dues dones: una jove que fuig d’un traficant de dones i una anciana que malviu en sa casa a una allunyada zona rural.

Les següents trobades estan previstes per als dies 5 de novembre i 3 de desembre. Un mes abans, els participants en el Club de Lectura podran recollir el llibre a debatre en la mateixa biblioteca.

Dia Europeu de Fundacions i Donants
El Club de Lectura s’emmarca en el Dia Europeu de Fundacions i Donants. Es tracta d’una iniciativa de DAFNE (Donors and Foundations Networks in Europe) que se celebra a dotze països el dia 1 d’octubre, amb al finalitat que la societat millore el seu coneixement sobre aquestes entitats. Per primera vegada, fundacions de tot el continent s’uneixen en una acció comuna que subratllarà el valor del seu treball mitjançant la celebració d’activitats simultànies. L’Asociación Española de Fundaciones, a la qual pertany la Fundació General de la Universitat de València, és l’organització que promou aquesta iniciativa a l’Estat espanyol.

El sector fundacional europeu està actualment integrat per més de 110.000 fundacions que generen entre 750.000 i un milió d’ocupacions directes, i una despesa anual entre els 83 i els 150 bilions d’euros. Es tracta, per tant, d’un sector en creixement amb un important impacte en el desenvolupament socioeconòmic de la Unió Europea.

Les fundacions europees operen en tantes àrees d’activitat com necessitats i demandes ciutadanes existeixen, entre aquestes: cultura, educació-recerca, mediambient, serveis socials, sanitat i activitats internacionals.

Més informació sobre les activitats d´octubre, en el document adjunt:

Documents adjunts:
Data d'actualització: 2 d'Octubre de 2013