Estàs a: > > La Nau acull dos seminaris gratuïts sobre els secrets del cervell

La Nau acull dos seminaris gratuïts sobre els secrets del cervell

Victoria Cano. Connexions denergia. Imatge del cicle sobre el cervell.

L’Escola Europea de Pensament Lluís Vives ha organitzat dos seminaris a La Nau dins del cicle ‘Els secrets del nostre cervell’. Dilluns, 21 de maig, la biòloga Cristina Gil va impartir ‘Històries de cèl·lules mare i filles i com organitzar el nostre cervell’; i dijous, 24 de maig, se celebrà ‘Dimensió emocional del dolor: impacte sobre l’addicció a opioides’, per la professora Lucía Hipólito.

El cicle sobre neurociència ‘Els secrets del nostre cervell’ reunirà a La Nau figures destacades en la matèria tant nacionals com internacionals fins al mes de juny. Aquesta iniciativa està organitzada pel Vicerectorat de Cultura i Esport de la Universitat de València a través dels catedràtics de la Universitat Isabel Fariñas i Federico Pallardó, i en el marc de l’Escola Europea de Pensament Lluís Vives.

En el primer seminari, ‘Històries de cèl·lules mare i filles i com organitzar el nostre cervell’, Cristina Gil, biòloga i investigadora de la Universitat de València, parlà de les relacions entre les cèl·lules mare i “les seues filles” (neurones i cèl·lules glials) incloent els mecanismes que aquestes cèl·lules mare utilitzen per diversificar la seua progènie i com alteracions en aquests processos es relacionen amb desordres neurològics.

El segon seminari, ‘Dimensió emocional del dolor: impacte sobre l’addicció a opioides’, impartit per la professora del Departament de Farmàcia i Tecnologia Farmacèutica i Parasitologia de la Universitat de València Lucía Hipólito, abordà els efectes del dolor sobre els estats afectius i com el dolor pot constituir un factor que incremente la vulnerabilitat a patir un trastorn d’ús de drogues o a recaure en el consum d’aquestes, ja siguen il·legals o legals, com l’alcohol. En juny es tancarà el cicle amb dos seminaris i dues conferències més.

L’Escola Europea de Pensament Lluís Vives és un projecte cultural, impulsat des del Vicerectorat de Cultura i Esport, amb la gestió de la Fundació General de la Universitat de València, que es configura com a un espai per a la reflexió i el debat participatiu i crític sobre els assumptes d’actualitat. L’Escola, a més, té la participació d’altres actors de l’Administració pública i de la societat civil: Presidència de la Generalitat; Ajuntament de València; conselleries de Transparència, i d’Educació, Investigació, Cultura i Esport; Acadèmia Valenciana de la Llengua; Institut Alfons el Magnànim; Escola Europea d’Humanitats; i Caixa Popular.

Data d'actualització: 25 de Maig de 2018