Estàs a: > > Els estudiants posen un deu al II Campus Inclusiu 2013

Els estudiants posen un deu al II Campus Inclusiu 2013

Campus Inclusiu 2013, en el Bioparc

Una desena d’estudiants de secundària i batxillerat, cinc xiques i cinc xics entre 15 i 18 anys, han participat en el II Campus Inclusiu-Campus Sostenible 2013, organitzat per la Universitat, a través del Vicerectorat d’Ordenació Acadèmica i Professorat. Al llarg de cinc dies, els estudiants, tots ells amb diversitat funcional, han realitzat més d’una vintena d’activitats.

Amb aquest programa, estructurat en diferents activitats formatives i divulgatives, els estudiants han pogut conéixer directament la vida universitària. “Amb l’experiència viscuda, els estudiants tenen clar que, encara que la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat (UPD) els facilitarà tot el suport i els recursos que necessiten, ells s’hauran d’esforçar i estudiar per a aconseguir les seues metes”, expliquen des de la UPD.

La UPD és un servei de la Fundació General de la Universitat de València, integrat en el Vicerectorat d’Ordenació Acadèmica i Professorat, constituït per un equip multidisciplinar l’activitat del qual consisteix a proporcionar atenció, assessorament i suport en matèria de discapacitat a tota la comunitat universitària. Una de les seues missions aquest curs ha estat la coordinació del Campus, el qual ha sigut un èxit rotund. “Hem passat una enquesta d’opinió anònima entre els participants i hem obtingut resultats molt satisfactoris”, assenyalen.

De fet, tots ells han manifestat el seu desig de repetir l’experiència, qualificant tant l’organització del Campus com les seues activitats amb les màximes puntuacions. També han valorat altres aspectes com ara l’accessibilitat, les adaptacions realitzades, l’allotjament i el transport.

Entre la vintena d’activitats destaquen les ponències i la dinàmica de grup duta a terme el primer dia amb la benvinguda dels estudiants, els quals van manifestar el seu interés per estudis superiors en Pedagogia, Medicina, Biologia, Dret, Enginyeria, Química, Botànica, Fisioteràpia i Creació de Videojocs. També visitaren la Biblioteca de Psicologia i Esports, conegueren les instal·lacions de la UPD i del Parc Científic de la Universitat de València, i participaren en una taula redona on van escoltar les experiències d’estudiants universitaris amb discapacitat.

Van realitzar tallers de risoteràpia, experiments científics, plantes aromàtiques (‘El Jardí de les sensacions’) i constel·lacions en l’aula del cel de l’Observatori. Van fer esport adaptat amb la pràctica de vela, tenis de taula i tir amb arc. Tot allò gràcies a la participació en el Campus de diferents serveis de la Universitat (UPD, Educació Física i Esports, Biblioteques i Documentació, el Parc Científic, l’ETSE, l’Observatori Astronòmic i el Jardí Botànic).

Completaren el programa les visites culturals al Bioparc, la Ciutat de les Arts i les Ciències, el Passeig Marítim i el Parc Natural de l’Albufera.

L’organització d’aquest Campus ha sigut possible un any més gràcies al conveni entre la Universitat de València i el Ministeri d’Educació, Cultura i Esport, la Fundació Universitat.es, la Fundació ONCE i la Fundació Repsol.

Data d'actualització: 15 d'Octubre de 2013