Estàs a: > > La XXX UEG clou amb un balanç positiu però s’enfronta a un procés de reconversió

Marta Cháfer (esquerra) i Josep Montesinos

El director del Centre Internacional de Gandia, Josep Montesinos, s’ha mostrat molt satisfet del resultat aconseguit per la XXX Universitat d´Estiu de Gandia, tot i que ha plantejat que aquesta edició de la UEG no s’ha desenvolupat en la conjuntura més adient, ja que “som conscients que algunes ‘normes del joc’ han canviat”, i per tant “de cara a la propera edició haurem de readaptar-nos a la nova realitat sempre mantenint el nostre ideal”.

El director del Centre Internacional de Gandia, Josep Montesinos, s’ha mostrat molt satisfet del resultat aconseguit per la XXX Universitat d´Estiu de Gandia, tot i que ha plantejat que aquesta edició de la UEG no s’ha desenvolupat en la conjuntura més adient, ja que “som conscients que algunes de les ‘normes del joc’ han canviat”, i per tant “de cara a la propera edició haurem de readaptar-nos a la nova realitat sempre mantenint el nostre ideal”.

Montesinos s’ha expressat així aquest divendres en la roda de premsa de valoració de la XXX Universitat d’Estiu de Gandia, que ha tingut lloc a la capital de la Safor entre el 15 i el 24 de juliol. També hi ha assistit la regidora d’Educació de l’Ajuntament de Gandia, Marta Cháfer.

El director del CIG ha explicat que “la desaparició de crèdits de lliure opció, l’ocupació del mes de juliol per exàmens en desaparéixer les proves de recuperació de setembre, i la crisi econòmica han fet caure la matrícula. La visió general de les universitats i els cursos d’estiu a tot Espanya hi són en una tendència a la baixa en el nombre d’alumnes, quan no en la desaparició de propostes en alguns punts del país per manca d’alumnat com està succeint en els darrers dos anys fonamentalment. No és el cas de la UEG, si bé els alumnes han minvat, situant-se en els 350, la consolidació del projecte, la seua tradició, el recolzament de la Universitat, del Vicerectorat de Participació i Projecció Territorial, de la Fundació General de la Universitat de València, de l’Ajuntament de Gandia i, per damunt de tot, dels estudiants i ciutadans que acudeixen a la nostra convocatòria possibiliten la continuïtat”.

Davant d’aquesta situació, Josep Montesinos ha conclòs que “caldrà per a properes convocatòries esbrinar nous jaciments d’alumnat, trobar nous interessos per a la societat, noves fórmules adaptades a eixe continu canvi”. Tot i que s’ha mostrat segur de que “l’esperit de la Universitat d’Estiu de Gandia es manté, fins i tot és encara més necessari en aquests temps. Davant la situació actual cal apostar pel coneixement, per la recerca, pel diàleg i per la cultura”.

Per la seua banda, la regidora Marta Cháfer ha fet un “balanç positiu d’aquesta edició de la UEG” i ha subratllat l’èxit de participació en totes les activitats obertes tant en les taules redones com en les activitats de la nit. Ha destacat la taula redona del divendres 19, una taula “inaudita”, al seu parer, en la qual es va convocar als secretaris generals dels partits amb representació parlamentària i “on tots pogueren donar la seua opinió sobre Europa”.

Cháfer també ha insistit en el suport de l’Ajuntament de Gandia al Centre Internacional de Gandia de la Universitat de València i a la Universitat d’Estiu de Gandia, que ha descrit com “un referent acadèmic i cultural de la comarca”.

Data d'actualització: 26 de Juliol de 2013
Publicat en: Formació