Estàs a: > > Carmen Carmona: “Els universitaris espanyols tenen problemes amb els idiomes estrangers”

Carmen Carmona: “Els universitaris espanyols tenen problemes amb els idiomes estrangers”

Carmen Carmona. Foto: J. Ribes

Carmen Carmona. Foto: J. Ribes

El curs ‘Els reptes de l’educació a Europa’ tanca aquesta setmana la XXX edició de la Universitat d’Estiu de Gandia. Una de les ponències que integren el curs ha sigut la de ‘Competències interculturals per a l’educació’, a càrrec de la coordinadora de programes Erasmus de Pedagogia i professora de Mètodes d’Investigació i Diagnosi en Educació de la Universitat de València, Carmen Carmona.

El curs ‘Els reptes de l’educació a Europa’ tanca aquesta setmana la XXX edició de la Universitat d’Estiu de Gandia. Una de les ponències que integren el curs ha sigut la de ‘Competències interculturals per a l’educació’, a càrrec de la coordinadora de programes Erasmus de Pedagogia i professora de Mètodes d’Investigació i Diagnosi en Educació de la Universitat de València, Carmen Carmona.

Carmona ha introduït en la seua intervenció aspectes com ara les competències interculturals en el currículum, la identitat territorial i els programes de mobilitat. Tot baix el paraigües del concepte “reptes”.

A aquest respecte, la professora de la Universitat de València ha plantejat com a repte principal “integrar la diversitat cultural en les aules i analitzar les competències interculturals que deurien tindre els alumnes que ixen fora a altra universitat”. A més, ha destacat la importància fonamental de l’idioma, ja que a hores d’ara “hi ha molts estudis que demostren que els estudiants espanyols tenen problemes amb els idiomes estrangers. Les universitats espanyoles tenen centres i recursos per impartir eixe tipus de formació, però no ens podem oblidar que és una formació extracurricular i que per tant se l’ha de costejar l’alumne”.

Carmona ha afegit altres qüestions com ara l’empatia cultural o l’obertura de ment per tal d’adaptar-se a les condicions que s’imposen a altres països. “Tot això ha de convergir en un currículum, que hauria d’estar present no sols a la universitat, sinó al llarg de tot el procés educatiu”, ha afirmat.

En relació a la polèmica que any rere any es genera al voltant de la utilitat pràctica dels programes Erasmus, Carmen Carmona ha puntualitzat que “en realitat es tracta d’un mite. No tot l’alumnat Erasmus es passa les vint-i-quatre hores del dia divertint-se. Els Erasmus han d’aprovar almenys un 50% de les assignatures i si no, se’ls retira la subvenció. El que sí hem comprovat és que l’alumnat torna amb una experiència molt satisfactòria tant pel que fa a la part acadèmica, com lògicament a la lúdica”.

Data d'actualització: 23 de Juliol de 2013
Publicat en: Formació

Aquesta web utilitza cookies amb una finalitat estadística i per a facilitar la seua navegació Més informació

Aceptar / Acceptar