Estàs a: > > Nous cursos del Patronat d’Activitats Musicals

Nous cursos del Patronat d’Activitats Musicals

Interior del Teatre Liceu de Barcelona

Roman obert el termini per a inscriure’s en els cursos que ofereix el Patronat d’Activitats Musicals de la Universitat de València en el segon semestre de 2013. Es tracta de tres accions formatives sobre piano, corda i òpera.

L’estudiantat de la Universitat de València i els socis i sòcies d’Amics i Antics Alumnes gaudiran de descomptes en els preus dels cursos. Tots els cursos són convalidables per crèdits de lliure opció.

Destaca l’onzena edició del curs ‘Òpera Oberta: El Liceu a la Universitat’, coordinat i impartit per Ana María Botella, del 30 d’octubre al 20 de març (durada: 30 hores), que tindrà lloc a l’Aula Magna del Centre Cultural La Nau. És l’únic dels tres cursos que no demana cap requisit previ i, per tant, es troba obert a tota la comunitat universitària.

L’objectiu és fomentar l’afició pel gènere operístic mitjançant el procediment més similar a l’assistència a una representació. Això s’aconsegueix amb la retransmissió d’algunes de les òperes programades per un dels teatres més importants del món: el Gran Teatre del Liceu de Barcelona, a les quals podran assistir els alumnes.

Piano i corda
El curs ‘Repertori i tècnica d’interpretació al piano II’ serà impartit per Antonio Galera López del pròxim 5 d’octubre al 31 de gener de 2014 i tindrà una durada de 80 hores. Els alumnes han de realitzar una audició el primer dia, en la qual es consensuarà el repertori que es treballarà en el curs amb el professor. Es buscarà sempre el treball en grup com a eina indispensable per a la resolució dels problemes individuals que ha d’afrontar el jove intèrpret. El curs es desenvoluparà íntegrament en la Capella de la Sapiència de La Nau (C/ Universitat, 2, València).

D’altra banda, la preparació per a una presentació pública serà l’objectiu principal dels alumnes. Per aquest motiu, interpretaran un concert que tindrà lloc a la Sala Charles Darwin de la Facultat de Farmàcia, al Campus de Burjassot-Paterna, el divendres 31 de gener, a les 19 hores.

‘Interpretació amb instruments de corda VI: Repertori Solístic’ és el tercer dels cursos, que dirigiran David Fons (viola) i David Apellániz (violoncel), del 22 d’octubre al 28 de gener (durada de 30 hores). Els alumnes es dividiran en grups de quatre persones. Cada alumne rebrà una classe individual de 60 minuts de repertori solístic; la resta d’alumnes del grup hi hauran de ser presents, almenys fins a complir el mínim d’assistència de 30 hores, i escoltar la resta de les classes, ja que la classe anirà adreçada a tots en conjunt, amb independència de la persona a qui corresponga tocar en cada moment.

Les classes de violoncel tindran lloc a la Societat Coral El Micalet, mentre que les de viola seran a l’Aula de Música Alameda (C/ Pintor Peiró, 2, València).

Més informació, en aquest enllaç: http://www.fundaciouv.es/aam/index.asp?pagina=394

Data d'actualització: 6 de Juny de 2014