Estàs a: > > Diversons, música d’arrel i tradicional a Gandia baix el paraigües de l’Obra Social La Caixa

Diversons, música d’arrel i tradicional a Gandia baix el paraigües de l’Obra Social La Caixa

Dolores Petit (esquerra) i Josep Montesinos

Dolores Petit (esquerra) i Josep Montesinos

La Universitat d’Estiu de Gandia i La Caixa han encetat una col·laboració que s´ha materialitzat en dos concerts que se celebraren els dies 22 i 23 de juliol al Jardí de la Marquesa. Les actuacions es van integrar dins del projecte Diversons de l’Obra Social la Caixa, que va presentar en roda de premsa a la UEG la directora de zona d’aquesta entitat, Dolores Petit.

Segons va assenyalar Petit, “Diversons és un programa que es desenvolupa des de fa nou anys i reuneix músics i conjunts d’arrel o d’inspiració tradicional dels seus països d’origen. El seu objectiu és fomentar la integració i la convivència entre cultures. Així es pretén promoure la interrelació entre aquelles cultures que resideixen al nostre país utilitzant la música com a vehicle d’intercanvi cultural i de coneixement” .

Tant el director del Centre Internacional de Gandia, Josep Montesinos, com Dolores Petit van manifestar la voluntat de continuar amb aquesta col·laboració que s’ha encetat i que per a la Universitat d’Estiu de Gandia ha representat “cost zero”, mentre que per a l’Obra Social La Caixa “és una manera de ratificar la implicació d’aquesta entitat bancària amb la ciutat de Gandia”.

Pel que fa als concerts, la nit del dimarts actuà d’Aziza Brahim, cantant i percussionista nascuda als campaments de refugiats de Tindouf, que proposà una insòlita barreja de músiques de l’Àfrica occidental amb blues, rock, reggae i altres ritmes caribenys

El concert de dilluns anà a càrrec del grup mallorquí Pilgrims, que reuneix sis músics d’estil tradicional dels Estats Units que barregen elements de la música irlandesa amb el blues i uns tocs de gòspel.

Existeix una fórmula de la felicitat?
‘La cuina de la felicitat, valors, acceptació i compromís. Un bon guisat per a la vida’ és un dels cursos que estan desenvolupant-se aquesta setmana en la XX Universitat d’Estiu de Gandia.

El curs, segons ha indicat la seua coordinadora, la professora de Psicologia Social de la Universitat de València Sacramento Pinazo, “s’ha plantejat com un taller per aprendre a gestionar les emocions. I per a poder fer-ho cal conéixer-les, saber nomenar-les i acceptar-les. Per això al curs es parla de teràpies de psicologia positiva que a hores d’ara estan desenvolupant-se”. En aquest sentit, la proposta formativa passa per “donar continguts que ajuden les persones a afrontar millor les seus emocions tant en la vida personal i de relacions com en la seua aplicació professional”.

El curs ha comptat amb la participació de la professora del CEFIRE i UNED Francisca Palomares i la professora de Psicologia Evolutiva i de l’Educació Iolanda Torró. Aquesta darrera ha explicat que al curs “es fa ressò dels ingredients de la felicitat. És cert que no existeix una fórmula, però hi ha estudis científics que mostren quins són els valors que ens porten la felicitat. Es tracta de components com ara l’optimisme, l’acceptació, el perdó o la gratitud”.

D’altra banda, totes tres han coincidit en afirmar que aquest tipus de cursos i teories no són innovadores sinó que simplement és ara quan s’ha donat importància a la felicitat com a estudi científic. Així, ha puntualitzat Francisca Palomares, “aquestes teories deriven de les ja existents, i el que fan és reprendre els conceptes que ja estaven i donar-los una vessant més científica. A més cal tindre en compte que entra en joc un principi fonamental que és el de la utilitat”.

A aquest respecte ha dit Iolanda Parrado que abans la Psicologia “sols es preocupava de la malaltia, pel contrari ara es proposen uns hàbits de vida saludables que mentalment ens ajuden a trobar-nos millor i evitar eixa malaltia o viure-la millor”.

En la seua participació s’ha parlat també d’intel·ligència emocional com un recurs bàsic per a “afrontar situacions complicades als col·legis, ja que s’ha demostrat que la intel·ligència de raonament, verbal, matemàtica, etcètera, que és la que solia avaluar-se als col·legis, no resol la vida de relació social dels xiquets”.

Data d'actualització: 10 de Setembre de 2013
Publicat en: Música, Formació, Música

Aquesta web utilitza cookies amb una finalitat estadística i per a facilitar la seua navegació Més informació

Aceptar / Acceptar