Estàs a: > > Desconeguts a Nova York, en una mostra d’Espai d’Art Fotogràfic en la sala Martínez Guerricabeitia

Un home parla per telèfon, fotografia de Sandra Sasera

La fotògrafa Sandra Sasera ha presentat el projecte ‘The Unknown’ en una exposició al Centre Cultural La Nau. Aquest treball, que s´ha pogut visitar fins al 15 de setembre a la Sala Martínez Guerricabeitia, ha sigut el guanyador de la segona edició del Màster en Fotografia d’Espai d’Art Fotogràfic. ‘The Unknown’ és un assaig visual emmarcat a la ciutat de Nova York que invita a somniar.

Per què plorarà eixa dona al metro? A on anirà amb tanta pressa eixe home amb maletí? Qui serà la senyora que desdejuna al nostre costat? Segurament, en alguna ocasió, ens hem parat a observar experiències alienes i a pensar com seria la vida d’eixes persones desconegudes amb les quals ens trobem cada dia. La fotògrafa Sandra Sasera s’ha detingut en eixes vides alienes per a elaborar el seu últim projecte: ‘The Unknown’. Aquesta exposició està patrocinada pel Banc Santander, mitjançant la Divisió Global Santander Universitats, i compta amb la col·laboració de la Fundació Cruzcampo.

‘The Unknown’ és un assaig visual emmarcat a la ciutat de Nova York que invita a somniar. Un trencaclosques d’històries, de trenta imatges, que l’observador serà l’encarregat de relacionar. L’artista posa el seu focus d’atenció sobre persones anònimes i aïlla experiències foranes per a desenvolupar un relat incomplet, la interpretació del qual dependrà de les sensacions i els estats d’ànim d’aquells que contemplen les imatges.

Així, ‘The Unknown’ es concep com a un projecte de construcció de personatges mitjançant la percepció i la imaginació. La fotografia és emprada, en aquesta mostra, com a mitjà d’expressió per a crear una ficció que ens anima a reflexionar sobre els estrets límits de la “veritat”. L’autora, Sandra Sasera, és una artista multidisciplinària fortament vinculada amb la dansa, el teatre, les arts escèniques i visuals. Llicenciada en Comunicació Audiovisual, es formà com a fotògrafa en l’escola valenciana Espai d’Art Fotogràfic.

En eixe sentit, aquesta exposició sorgeix arran del treball elaborat en el Màster en Fotografia d’Espai d’Art Fotogràfic, on els alumnes van haver de desenvolupar un projecte fotogràfic basat en la temàtica ‘Nova York: un estat d’ànim’. Aquesta sèrie es va produir davall la supervisió del director de l’escola, Nicolás Llorens, i del fotògraf internacional Philipp Scholz Rittermann. L’objectiu fonamental del màster és la realització d’un projecte de caràcter professional, artístic i personal, que amb el suport de l’escola ajude els alumnes a entrar en el món professional.

Entre tots els treballs desenvolupats durant el màster, un jurat d’experts va seleccionar l’obra de Sandra Sasera per a ser premiada per Espai d’Art Fotogràfic amb el finançament d’una publicació monogràfica i la producció d’una exposició en la sala cedida pel Patronat Martínez Guerricabeitia del Centre Cultural La Nau. El jurat del Màster en Fotografia ha estat format per Francesc Vera (professor de fotografia en la Facultat de Belles Arts de la Universitat Politècnica de València), Romà de la Calle (catedràtic de l’Àrea d’Estètica i Teoria de les Arts de la Universitat de València) i Tomàs Llorens (crític d’art).

Data d'actualització: 16 de Setembre de 2013
Publicat en: Exposicions, Exposicions