Estàs a: > > Alumni Comparteix analitza en una xarrada el descobriment de l´inconscient dins de la psicologia de C.G. Jung

Inconscient personal

L’Alumni Agustín Olmos Pascual, psicòleg per la Universitat de València, impartirà la conferència ‘El descobriment de l´inconscient. C.G. Jung: De l´insconscient personal a l´inconscient col·lectiu’ el dia 22 de maig, en el marc de les activitats organitzades dins del programa Alumni Comparteix. L’assistència a la xarrada és gratuïta. Inscripció: fins el 17 de maig.

Organitzat per Alumni UV, l’acte està obert també als acompanyants dels Alumni encara que aquests no formen part del col·lectiu. Començarà a les 18 hores i tindrà lloc a la seu del carrer Amadeu de Savoia 4 de València (1ªplanta)

La segona meitat del S.XIX representa el triomf de la ciència en tots els àmbits de la vida, és el moment dels avanços científics, de la revolució industrial, del positivisme, del materialisme científic etc., però hi ha una àrea de la qual la ciència no s´ocupa i és l´estudi del món interior de la psique, alguna cosa que s´havia deixat tradicionalment a les religions.

Per això, en la segona meitat del s. XIX de forma compensatòria a aquesta visió científica del món, apareix un important interès social per fenòmens com la hipnosi, l´espiritisme i altres fenòmens parapsicològics, arribant a convertir-se fins i tot en una moda. Es popularitza el consultar als vidents i les mèdiums, el participar en sessions espiritistes, en sessions d´hipnosis, etc... Es viu també com una diversió i salta als locals nocturns, als teatres, sales de festa etc...

I és llavors quan un grup de psiquiatres, neuròlegs i metges, desafiant el corrent més oficial de la psiquiatria del moment, comença a estudiar aquests fenòmens des d´un punt de vista professional i científic, i tracta després d´aplicar els seus descobriments a la teràpia de les malalties mentals.

Què és Alumni Comparteix?
Alumni Comparteix és una iniciativa que requereix la implicació dels seus membres. Acull xarrades, tallers, classes magistrals, cursets, etcètera, proposats i impartits pels mateixos socis. Totes les activitats estan dirigides als membres del col·lectiu i la participació en totes aquestes és gratuïta.

L’objectiu d’aquest projecte és crear sinergies entre les sòcies i els socis i que aquelles persones que ho desitgen puguen compartir la seua experiència en temes claus, aprofitant el vincle que uneix els membres com a antics alumnes i amics de la Universitat de València per a seguir creixent personalment i professionalment.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 9 de Maig de 2019