Estàs a: > > Arranca la XXX Universitat d’Estiu de Gandia, amb una conferència d’Enrique Barón

Logo de la XXX UEG

Dilluns, 15 de juliol, va començar la XXX Universitat d’Estiu de Gandia, que porta per lema ‘Europa: realitat o ficció. Problema i solució’. La jornada inaugural s´inicià a les 19 hores, i a les 20 hores va tindre lloc la intervenció d’Enrique Barón, ministre de Transport, Turisme i Comunicacions (1982-1985) i president del Parlament Europeu (1989-1992), qui pronuncià la conferència ‘Un decàleg per Europa’.

A les 19 hores, al Centre Internacional de la Universitat de València es va rebre als responsables de la Universitat d’Estiu de Gandia durant aquests trenta anys. Posteriorment es va procedir a la inauguració de l’exposició ‘30 anys de la Universitat d’Estiu a Gandia: dels somnis a la realitat’ en la que es repassen les últimes tres dècades d’aquesta cita estiuenca. L’acte va estar presidit pel rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo; l’alcalde de Gandia, Arturo Torró; i el secretari autonòmic d’Educació, Rafael Carbonell.

Posteriorment, la comitiva es va dirigir cap a la casa de la Marquesa on es realitzà la conferència inaugural, a càrrec d’Enrique Barón.

Una edició dedicada a Europa
Aquesta trentena edició de la Universitat d’Estiu de Gandia està dedicada a reflexionar sobre el present i el futur d’Europa. Una edició que es presenta com un espai per a reflexionar al voltant de la idea d’Europa com a possible eixida de la complexa situació que està vivint la societat actualment.

L’oferta de cursos es divideix en dos blocs. Un primer bloc que tracta d’analitzar la idea d’Europa des de la cultura, la història, la llengua, els drets humans, la universitat, el mercat laboral, el dret o la política; i un altre bloc de temàtica diversa que respon als diversos sabers i inquietuds dels alumnes on es troben cursos dedicats a la pediatria, l’envelliment actiu, el llenguatge igualitari o el patrimoni de la salut.

La matrícula dels cursos continua oberta i es pot formalitzar a través de la web del Centre www.uv.es/cig o bé a les instal·lacions de la Universitat de València a Gandia, al carrer Tossal, 8.

Quant a les activitats obertes, com ja va sent habitual s’ha programat un cicle de taules redones que se celebraran a les 20 hores a la Casa de la Marquesa i on es parlarà de la crisi dels valors democràtics, del cinema europeu, la situació de la Comunitat Valenciana a una Europa en crisis o l’empresa valenciana en el context actual. Destaca la taula redona del dia 19 de juliol on es donaran cita els secretaris generals de tots els partits amb representació a les Corts: Serafín Castellanos (PP), Marga Sanz(EU), Ximo Puig (PSPV) i Enric Morera (Compromís). Mentre, a partir de les 23 hores, i al jardí de la Casa de la Marquesa el protagonisme el tindran el teatre, la música i el cinema.

El teatre vindrà la primera nit de la mà de la Companyia Escena Erasmus qui representarà l’obra ‘Els viatgers’ on participen fonamentalment estudiants europeus. També hi haurà moment per al cine, les nits del 17 i 18 de juliol, amb les projeccions de ‘La gran ilusión’, de Jean Renoir, i de ‘London River’, de Rachid Bouchareb, respectivament. Mentre, la música serà la protagonista de les nits del 19, 22 i 23 de juliol. La primera de les nit es dedicarà a retre homenatge a Estellés amb l’espectacle de poesia i música ‘Estellés, de mà a mà’. Les dos últimes nits serà el moment de les músiques del món amb els sons del bluegrass de Pilgrims i el blues del Sàhara d’Aziza Brahim, respectivament.

Data d'actualització: 16 de Juliol de 2013